Sove problem

Bkno9448482

Første møte med forumet
Hei

Jeg har en datter på 11 mnd. Jeg ammer henne omtrent 1 gang i løpet av dagen og veldig ofte om natta.

Nå de siste to dagene har hun spist godt før jeg la henne og redusert amming om natta til 1 gang. ( 04 tiden) Problemet mitt er at jeg får ikke ungen til å sove av seg selv uten pupp i munnen!

På dagen triller jeg hun ute og der sover hun ofte uten smokk. Men hun sover omtrent 3 ganger i løpet av dagen fra 45 min til ca 1,5 t. Nå de to siste dagene så har jeg vært ute med vogna to ganger i løpet av dagen for at hun sover uten pupp. ( jeg prøver å slutte å amme snart) Trapper ned antall amming,

Men hvordan få ungen til å sove av seg selv uten å måtte ut å trille eller pupp i munnen.?

Jeg ville ammet i søvn på kveld og den ene gangen på natten. Og så trillet i søvn på dagen. Og så gradvis avvent trillingen ved å trille/vugge mindre/svakere over tid.

Min erfaring er at om ungen sover til samme tid så er de så trøtte til den tiden og sovner lettere. Dette er selvfølgelig individuelt da, hvor mye et barn "kjemper imot", men det har hjulpet her. Det er det som gjøres i barnehage også. Alle legges etter lunsj (etterhvert hvertfall) og så kommer de inn i den rutinen. Trilling trengs som regel bare en kort tid før de er vant til å sovne ved den tiden.

Back
Topp