Sove på ryggen..

Smurfine

Flørter med forumet
Nå er jeg i uke 26. Har lest at man bør sove på siden eller ligge med overkroppen høyt..
Men jeg våkner alltid på ryggen. Sover ofte på ryggen.
Er vant til å ligge på magen,  men det er jo umulig nå

Er vel ikke noe farlig å ligge på ryggen? Kjenner iallfall ikke noen plager nå..

Jeg liker best å ligge på ryggen, så spurte jordmor om jeg burde venne meg til å ligge på siden. Hun sa det ikke var noe problem å ligge på ryggen så lenge en syntes det var behagelig. Grunnen til at det anbefales gravide å ikke ligge på rygg er at økende magevekt kan resultere i klem i nerve/blodåre som kan gi smerter. Dersom en ikke syntes det er ubehagelig å ligge på rygg kan en derfor trygt fortsette å gjøre det. 

P.S. Skal visstnok avhjelpe trykket å legge en liten pute under høyre side av korsryggen. [:D] 

kroppen din vil automatisk snu seg hvis det er en fare for å sve på ryggen, barnet kan trykke på ovedpulsåren din, og dte er skikklelig ubehagelig, jeg kan ikke ligge på rygg da jeg svimer av tilslutt, men kroppen din sier  ifra

Koipert fra babyverden.no vedr. gode søvnvaner..

Sov på din venstre side
Tren deg opp til å sove på din venstre side i løpet av første trimester. Denne stillingen hjelper blod- og næringstilførselen til fosteret og livmoren, og hjelper nyrene med å skille ut avfallsstoffer og væske. Hvis du venner deg til denne sovestillingen, kan det hjelpe deg å sove bedre når magen blir stor.

ORIGINAL: Monicus

Sov på din venstre side
Tren deg opp til å sove på din venstre side i løpet av første trimester. Denne stillingen hjelper blod- og næringstilførselen til fosteret og livmoren, og hjelper nyrene med å skille ut avfallsstoffer og væske. Hvis du venner deg til denne sovestillingen, kan det hjelpe deg å sove bedre når magen blir stor.

TAkk for at du fant frem info :)[:)]

da ligger jeg på ryggen så lenge jeg ikke får ubehag.
Liker å ligge på venstre siden også, så da passer det bra :)

[:D]

God helg!!

Er uke 26 jeg og - men jeg sover både på rygg, mage og begge sider... (litt urolig ja)

Jeg sover fremdeles på magen  og på venstre side, men på morgenen pleier den lille pleier å sparke så kraftig at jeg må over til siden likevel. Jeg klarer ikke å venne meg til å sove på ryggen. 

Det er først når magen blir virkelig tung at det kan gi svimmelhet og uvelhet å ligge på ryggen. Vena cava, en blodåre som fører oksygen til hjertet blir klemt ved å ligge på ryggen når magen er tung. For min del, en uke før termin, er det komplett umulig å ligge på ryggen, men greide det tidligere. Likevel; jeg vente meg tidlig i svangerskapet til å ligge på siden. Lykke til! [:)]

Halloen....
Jeg er visst litt annerledes enn mange andre her, Jeg liker Ikkje og ligge på magen.....
Jeg må aller helst ligge på ryggen, Og kanskje på siden....
Har hatt litt ubehag med og ligge på ryggen tidligere, Men først nå I det siste har det blitt ganske mye ubehagelig, Blir litt svimmel, Og føler et slags puste besvær Også..

Jeg leste tidlig om det å ligge på venstre side så det har jeg gjort siden 1. trimester. Med bekkenløsning så er det lurt å ligge med den pute mellom bena for å avlaste bekkenet. Det hender jeg ligger litt på ryggen for å variere, men magen er klin umulig [:D]

ORIGINAL: Smurfine

ORIGINAL: Monicus

Sov på din venstre side

TAkk for at du fant frem info :)[:)]

Bare hyggelig du[;)]

Back
Topp