Sove på ryggen

2gang

Glad i forumet
Var hos fysioterapeuten min forrige uke, og hun sa det ikke var bra å ligge på ryggen nå som jeg var så langt på vei. Jeg glemte å spørre henne hvorfor. Er det noen som vet? Og hvorfor skal man helst ligge på venstre side (eller er det høyre?)

Hei har hørt att ungen kan klemme på en nerve når man ligger på rygg...mer en det vet jeg ikke..og att ungen får bedre blodsirkulasjon av ligge på venstre side..hmm..tror jeg att jeg leste...

Selv sliter jeg finne stilling,,ryggen verker og magen sprenger :)

Klem

Har og hørt det at man ikke skal ligge på ryggen, men jeg tror at du merker ubehag før ungen gjør det. Noen ganger er det ubehagelig å ligge på ryggen synes jeg, men de fleste gangene går det helt fint. Må skifte litt stilling, får så vondt i hoftene av å bare ligge på siden... Har og hørt at venstre side er best for ungen, men om mor har det bra, tror jeg ungen og har det bra... [:)]

Koipert fra babyverden.no vedr. gode søvnvaner..

Sov på din venstre side
Tren deg opp til å sove på din venstre side i løpet av første trimester. Denne stillingen hjelper blod- og næringstilførselen til fosteret og livmoren, og hjelper nyrene med å skille ut avfallsstoffer og væske. Hvis du venner deg til denne sovestillingen, kan det hjelpe deg å sove bedre når magen blir stor.

Tror dere ikke kroppen sier fra om man har ligget for lenge på en side? Jeg blir uvell og litt svimmel når jeg ligger lenge på ryggen, det ble jeg ikek tidligere.

Back
Topp