Sove på ryggen.

R-40473002

Første møte med forumet
Hei, noen som har fått beskjed om å stoppe med å sove på ryggen? Er i uke 28, skal til jordmor snart, men bare tenkte å høre med andre.
 
Last edited:
Har ikke fått beskjed om det nei, men merker at det ikke er så behagelig. Likevel kan jeg ofte våkne på natta av at jeg ligger på ryggen :smiley-angelic006
 
Hei, noen som har fått beskjed om å stoppe med å sove på ryggen? Er i uke 28, skal til jordmor snart, men bare tenkte å høre med andre.
Får nok ikke beskjed fordi jeg er 4. gangs og vet det allerede:hilarious: men ja, det er anbefalt at man ikke ligger på ryggen så sent i svangerskapet. Vena cava kan komme i klem, som gjør at det ikke siruklerer nok blod til hjertet, som igjen kan gå utover fosteret.

Ettersom hva jeg har forstått gjennom 4 graviditeter, så vil man merke fort om det gjelder en selv eller ikke, fordi du blir svimmel og uvel. Med de to første, hadde jeg ingen problemer, sist gang og nå, tåler jeg så vidt å lene meg litt bakover før rommet spinner! Så her går det i sideleie eller fremoverlent (når jeg hviler/ser tv).

Står info om det i de fleste infosider/appet om graviditet. Husker ikke om jm tok det opp uten i svangerskapet eller omnjeg bare leste det selv
 
Ja, du merker selv fort når det ikke fungerer å sove på rygg lenger:) jeg klarer det ikke lenger, føler meg trykket og ubehag. Begynte å merke det allerede i uke 29.
 
Back
Topp