Sove på ryggen?

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Hvordan får dere det til? Ho sovner generelt sett kun på oss, enten i bæresjal mens vi går/gynger på pilatesball eller liggende på brystet vårt. Evt ved puppen....[emoji42][emoji7]

I alle tilfeller er det veldig vanskelig å få til en vellykket transfer til ryggliggende, ender ofte med at ho slår ut med armene og vekker seg selv....[emoji33]

Sover veldig godt på magen da, men vil jo helst at ho skal sove på ryggen, spesielt om natta når vi ikke følger med.....

Jeg ammer henne svøpt i det samme pleddet som jeg legger henne fra meg i. Da går det greit om hun våkner litt ved transfer også! Samme gjelder forsåvidt fra bryst, bruker å pakke henne inn når jeg legger henne fra meg.

Hatt samme problemet her. Begynte å sove litt mer på rygg etter 3 uker. Handler om sakte tilvenning. Anbefaler Ergobaby Swaddler. Det var første gang gutten sov på rygg en hel natt.

Jeg ammer henne svøpt i det samme pleddet som jeg legger henne fra meg i. Da går det greit om hun våkner litt ved transfer også! Samme gjelder forsåvidt fra bryst, bruker å pakke henne inn når jeg legger henne fra meg.
Gynger henne stort sett i søvn, typisk i bæresjal, amminga fungerer ikke godt nok (enda?) til å amme i søvn....

De gangene jeg bærer i søvn har jeg en mellomstasjon sittende med henne på brystet for å forsikre meg om at hun ikke våkner fordi bevegelsen slutter. Har dyna hennes med under min dyne, så den blir god og varm. Vipper henne med dyna hennes oppå, fortsatt inntil meg, i sideleie. Etter en stund lirker jeg øverste arm og ben forsiktig på plass, uten å løfte dyna, så hun blir liggende på rygg. Hjelper å ha den andre armen over henne, og hodet mitt inntil hennes hode, så det ikke plutselig blir åpent og kaldt.

Jeg bare legger henne ned på ryggen jeg, spiller ingen rolle om hun våkner eller ikke. Legger teppet over og går.

Da ligger hun der og glipper med øynene til hun sovner av seg selv. Hun trengs ikke bysses eller ammes i sovn.

Vi må holde han til han sovner, og såbare legge han i senga. Noen ganger funker det, andre ganger må det flere forsøk til :)

Jeg bare legger henne ned på ryggen jeg, spiller ingen rolle om hun våkner eller ikke. Legger teppet over og går.

Da ligger hun der og glipper med øynene til hun sovner av seg selv. Hun trengs ikke bysses eller ammes i sovn.

Samme her. Etter kveldsflasjen er der ny bleie, på.med pysj og legger ham i sengen. Og så ligger han der og titter seg om til han sovner 5-45 minutter senere, alt ettersom. :)

Back
Topp