Sove på rygg

1zzyMarena

Elsker forumet
Marsboere 2020
Noen flere enn meg som har problem med sovestilling? Pga magen er ubehagelig (oppblåst) så havne jeg på ryggen. Noe som jeg ikke pleier å gjøre, og som vi vistnok skal unngå. Vet ikke hvor tidlig det er snakk om, men siste par nettene har jeg våknet med skytende smerte om jeg har snudd meg den veien.
Noen tips til å holde seg unna ryggen?
Jeg ska til fysio om 2 dager og finner da ut om jeg har muskelbetennelse igjen og om det er derfor smerten kommer. Men er uansett greit å finne en god liggestilling før det!

Jeg blir også liggende på ryggen, pga veldig jeg er oppblåst og når jeg snur meg på en av sidene så får jeg vonde smerter i eggstokkene (?) Har hatt det sånn i noen dager nå, og vurderer å kontakte lege. men tenkter også at det kansje er normalt, og at det går seg til etterhvert.. Hmm

Jeg tror det er verre å ligge på rygg når man blir større uten at jeg er sikker. Jeg foretrekker å ligge på siden jeg.. synes jeg får mer vondt i rygg om jeg ligger på ryggen.

Når man blir større legger man mer klem på noe bak i ryggen. Jeg opplevde det både hos fysio og jordmor. Man kjenner fort når man må snu altså ;) jeg ble kvalm, kaldsvett og veldig svimmel :)

Mener det er fra uke 20 det ikke er annbefalt, pga press på hovedvenen. Men om man gjør det av seg selv tror jeg ikke at det skal være så farlig, ved "fare" vil man nok snu seg bort fra denne stillingen i søvne.

Jeg har både under og etter forrige graviditet fått smerter i bekkenet (bekkenlåsning) viss jeg blir liggende for lenge på ryggen. Veldig ubehagelig, men ikke farlig. Jeg har pleid å ligge på siden, litt over mot magen med ammepute mellom beina for å unngå dette. Men har ikke noe fasitsvar på hvordan du kan unngå å havne på ryggen.

Kan derimot ikke svare på hva smertene dine skyldes, men regner med at fysioterapeuten finner utav det :)

Eg sover best på sida, gjerne me ei stor pute mellom beina, hjelper når det strekker og murrer [emoji4]

Takk for svar!
Ska prøve å finne en liten pute til mellom beina (likte ikke alternativene jeg har). Min mor gav også tips om pute i ryggen, så prøver det i natt.

Kjøp en BBhugme først som sist. Du kommer ikke til å angre!:) Mye bedre å sove på siden da.

Det er når du er større du burde unngå å sove på rygg fordi lille kan ligge på hovedpulsåren din. Jeg plagdes med det forrige gang. La meg på rygg i søvne, og merket det aldri før jeg måtte brått sette meg opp i senge og hive etter pusten :-P snuppa klemte åra flat sånn at jeg stoppa å puste :-P skjedde så mange ganger at sambo bygde meg inn i dyner på alle sider sånn at jeg ikke kunne snu meg [emoji23]

Det er når du er større du burde unngå å sove på rygg fordi lille kan ligge på hovedpulsåren din. Jeg plagdes med det forrige gang. La meg på rygg i søvne, og merket det aldri før jeg måtte brått sette meg opp i senge og hive etter pusten :-P snuppa klemte åra flat sånn at jeg stoppa å puste :-P skjedde så mange ganger at sambo bygde meg inn i dyner på alle sider sånn at jeg ikke kunne snu meg [emoji23]
Haha, satse på å slippe det [emoji4]

Jeg brukte bare en stor pute. Elsker å sove magen,men det blir d ikke mye av fremover nei :-)

Back
Topp