Sove på rygg/siden

ToGo

Glad i forumet
Lillegutt blir alltid lagt på ryggen, men legger seg etter kort tid over på siden. Han legger seg alltid på venstre side. Fler som opplever det samme? Skulle jo helst sett at han sov på rygg da dette er tryggest. Syns også det er rart han alltid velger venstre side. Kan han ha en favorittsoveside?

Jeg har ikke opplevd at de ligger seg på siden, men førstemann hadde definitivt en favoritt soveside. Han lå med hodet alltid til samme side og hodet ble til slutt flatere på denne siden. Da måtte vi gjøre det vi kunne for å få han til å ligge med hodet andre veien.

Samme her!! Jeg har fått beskjed om at så lenge d ikke er fare for at han ruller over på magen går d fint [emoji4]

Begge mine har snudd seg og sovet på siden fra tidlig alder, eldste la seg over på magen tidlig også. Jeg spurte på helsestasjonen, og de mente at det var helt OK, men at jeg evt kunne pakke pledd rundt ham så det ble vanskeligere å snu seg :)

Litamor snudde seg over på siden de første ukene (er 7 uker nå), men hun hadde ingen favorittside, vendte bare kroppen mot meg

Back
Topp