Sove på mamma

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Vetleguten har no funne ut at den beste plassen å sove er på magen min. han har til no (er 8 veker) sove godt og lenge i vogga si om dagane. Men forige veke hadde han veldig mageknip og ville ha kroppskontakt heile tida. Det har han fortsatt med etterpå! samme kor tungt han søv, så slår han opp auga og skrik kort tid etter eg legg han ner. Er jo veldig koselig å ligge med han på meg, men det blir litt slitsomt i lengden, og ikkje særlig effektivt ifht å få gjordt noko i heimen ;) har bæresjal eg har han i til tider, men kan ikkje gå rundt med det heile dagen heller. Andre som har det slik? Tips for å få vogga til å bli meir innbydande tas i mot med takk :)

Jeg har det også sånn. Sove på brystet el ved siden av meg er best! På natta sover hu i armkroken min.., men da sover hun gjerne 5 timer og da. Hun er 7 uker på fredag. Hun kan ligge litt alene, så jeg rekker som regel å spise og dusje og sånn, men kjenner at hun godt kunne ha sovet litt bedre alene altså. Vi er midt i flytting, så håper å få det til litt bedre når vi har kommet oss inn i huset.
Jeg tar også imot tips :)

Sliter med samme problemet. Fungerer delvis med varmepose/hvetekudde.
Tar imot flere tips her også. Hn vil ikke ligge mye alene våken nei :/

Å legge varmeflaske i senga eller vogna var det ei anna som skreiv at ho gjorde, har aldri prøvd det sjølv, men syns det hørtes lurt ut :)
Har varmeflaske i senga om natta, og då ligg han fint aleine i mange timar. Har ikkje komme på å prøve det på dagen for me har det så varmt i stova (og kaldt på soverommet). Men no skal det prøvast ut :)

Ha noe som lukter mamma i senga opp mot hodet:)

Noe som lukter mamma da? :)

Kan ta 2 halvannen liters flasker å ha varmvann nedi, tulle rundt ett håndkle, og legge på hver side av dynen til gullet.
Så han ligger i midten og får varme fra begge sider :)
Kan og bruke en gulpklut (trenger ikke være det), som du legger under brystet og under munnen til babyen under amming, sånn at melk som blir griset ut renner på den, og bruke den som pute i senga/vugga :)

Takk for tips! I dag har vetleguten sove i vogga godt innsvøpt i teppet (tips frå hs), med varmeflaske og gulpeklut med morsmelk på, og det har gått veldig bra :)

jeg tuller han godt(og bittelitt stramt) inn i helseteppet når han skal sove :) funker fint her :)

Sniker fra februar her jeg. Begge mine gutter(nr to er bare ei uke gml da..) har vært på samme viset. For førstemann fant jeg ut at det var lukkemuskelen mellom magesekk og spiserøret som ikke var ferdig utviklet. Dette er svært vanlig blant de minste, og gjør at de våkner kort tid etter at de legges ned flatt. Jeg legger min gutt opp på ei hodepute når jeg er ferdig med amming og raping, og det fungerer kjempebra. Så må han seff ha litt kos innimellom også da;-)

Back
Topp