sove på magen?

lillechu

Forelsket i forumet
Kan vi det?? hvor lenge? og hvordan merker man at man ikke kan det lenger?

Jeg gjør det litt, ligger sånn på halvveis siden og magen med det ene beinet ganske langt opp så det løfter magen liksom. Om dere skjønner hva jeg mener [;)] Prøver ofte å legge meg på side og sovne der, men våkner stadig vekk opp på magen???

Er så redd for å gjøre lillegutt noe? Man vil jo ikke ha en most baby heller[8D][;)]

ORIGINAL: lillechu

Jeg gjør det litt, ligger sånn på halvveis siden og magen med det ene beinet ganske langt opp så det løfter magen liksom. Om dere skjønner hva jeg mener [;)] Prøver ofte å legge meg på side og sovne der, men våkner stadig vekk opp på magen???

Er så redd for å gjøre lillegutt noe? Man vil jo ikke ha en most baby heller[8D][;)]

det gjør jeg også [:)]
Før pleide jeg alltid å ligge på magen og gjorde det etter jeg ble gravid også. Men det har blitt mer og mer ubehagelig i det siste så det blir mer naturlig å ligge på siden, eller sånn halvveis på magen.

Tror ikke det er noe farlig å ligge på magen. Etterhvert blir det jo bare vanskeligere å gjøre det og vil tro man da automatisk velger andre stillinger [:)]

ORIGINAL: lillechu

sover på samme måte som deg om eg skjønner stillingen din rett.. merker av og til at lille gutt sparker ned i madrassen og da retter eg litt på meg, men det skal ikkje skade babyen på noen måte.. låg sånn så lenge eg klarte med vanessa og.. så vidt eg husker så gikk det av seg sjøl på en måte.. når eg ikkje klarte ligge sånn mer så bytta eg automatisk stilling og regner med å gjøre det denne gangen og.. får kun sove viss eg ligger på magen... (ble sikkert litt rotete men håper du skjønner)

Jeg klarer ikke å sove på magen.
Syns det er ubehagelig.
Blir for det meste liggende på siden.

For meg er det utrooolig ubehagelig å ligge på magen nå så det er helt utelukket  [&:]
Men så lenge du syns det er behagelig så er det nok greit. Jeg har lurt på om jeg kan bygge opp med puter rundt slik at jeg får en madrass med hull i midten med plass til magen 

Når en ligger på ryggen, kan den store blodåren i ryggen bli blokkert av vekten til babyen slik at både en selv og babyen får mindre oksygen. Også kalt Vena cava syndrom. En kan oppleve at en blir svimmel om det skjer. Så flatt ryggleie er ikke anbefalt.
Jeg syns det også er ubehagelig uansett, og ender opp med å sove på siden sånn halvveis over på magen. Det går seg til på et vis. [:)]

Tusen takk for raske og fine svar! Da kan jeg legge meg til å sove trygt. Jeg skjønte veldig godt hva du mente "nr 2 på vei"! når han sparker, snur jeg litt på meg og da får han nok plass igjen. Greit når han sier fra [;)]

God natt alle dere søte jentene [:)]

Da vi var hos jordmoren så bladde vi litt i en perm der og da var det reklame for en oppblåsbar madrass man kunne kjøpe med hull til magen!
Kanskje det hadde vært noe for dere som liker best å ligge på magen?

Aner ikke noe mer om produsent og sånt, men sikkert mulig å finne sånt om man googler litt. Selv ligger jeg mest på ryggen til vanlig, men på siden nå som jeg er gravid. Stadig verre å finne en behagelig stilling dessverre.

Ligger for det meste i stabilt sideleie å sover[:)] Selv om tutta snur på seg å sparker i madrassen... Legger bare en pute under så hjelper det[:D]

Back
Topp