Sove på magen

Honeybee

Flørter med forumet
Plutselig har guten funne ut at det å sove på magen er tingen:( Fyrste gong eg fann han på magen, fekk eg heilt panikk- snudde han med ein gong og det blei han ikkje så glad for:yuck: I natt snudde han seg fleire gonger på magen for å sove og eg kjenner eg gruer meg til natta no. Har nokon av dykk andre magesovere? Skal eg berre la han få sove videre på magen? Han klarer ikkje å snu seg frå mage til rygg endå, det er derfor eg er ekstra bekymra. Han er rett over 7 månader.

Helsing bekymra fyrstegongsmamma.
 
Min har snudd seg på mage når han sover ganske lenge, så må nesten bare la han bestemme selv nå som han er så mobil. Har inget valg egentlig, så har ikke stresset så mye med det :)
 
Det er trygt så lenge barnet selv velger å legge seg på magen :) du skal fortsatt legge han på ryggen når han legges i senga, men om han er sterk nok til å snu seg på mage er det greit å sove sånn
 
Min sønn på 8 mnd sover kun på magen. Om jeg prøver å snu han går det bare et par sekunder før han er på magen igjen. Sånn har det vært i et par måneder nå har bare funnet meg i at han sover best sånn og må få styre det selv.
 
Min har snudd seg på mage når han sover ganske lenge, så må nesten bare la han bestemme selv nå som han er så mobil. Har inget valg egentlig, så har ikke stresset så mye med det :)
Snuppa her sover 80% av tiden på magen ;)
Min sønn på 8 mnd sover kun på magen. Om jeg prøver å snu han går det bare et par sekunder før han er på magen igjen. Sånn har det vært i et par måneder nå har bare funnet meg i at han sover best sånn og må få styre det selv.

Eg ser at nokon gongar ligg han liksom sånn med ansiktet halvvegs ned i madrassa, ligg dykkars små også sånn nokon gongar? Når han har hovudet meir på sida, ser det jo mykje meir greit ut.
 
Eg ser at nokon gongar ligg han liksom sånn med ansiktet halvvegs ned i madrassa, ligg dykkars små også sånn nokon gongar? Når han har hovudet meir på sida, ser det jo mykje meir greit ut.

Ja, min ligger ofte med hodet ned. Sjekker da om jeg hører pusten/ ser at enten munn eller nese er fri. Men om natten vil vi jo ikke kunne merke det :woot: Ser han ofte snur seg selv til siden igjen etter en liten stund. Men min snur seg fra mage til rygg og motsatt selv, så det er jo betryggende her.
 
Sliter med det samme her.. uansett hvor mye jeg leser at det er ok, slapper jeg ikke av. Sover bedre når han ligger på ammemadrassen mellom oss. Han snur seg ikke så lett i den. Sover veldig dårlig når han ligger i sin seng , liker ikke at han sover på magen :-/
 
Vi finner også vår lille kar liggende på magen hver eneste natt. Gjerne da med begge hendene under ansiktet og ansiktet rett ned mot madrassen. Vi snur han, men det går ikke lang tid før han snur seg igjen. Har forsøkt med sovepose, men det hindra ikke han. Så får vel stole på at han klarer å snu seg og får puste :nailbiting:
 
No har eg byrja å bli van med at han ligg på magen. Har fulgt med, og ser at han flytter hovudet etterkvart om han ligg med ansiktet litt for mykje ned i madrassa. Han har også no begynt å snu seg frå mage til rygg for eit par veker sida, så då veit eg at han kan snu seg om han vil.
 
Dette har jeg strevd med lenge. Kjempa imot. Snudd henne tuuuusen ganger mens hun har grått og jeg har sitti oppe flere timer med henne i fanget for var så redd.

Hun min sover også med ansiktet ned noen ganger. Syntes fortsatt ikke noe om det men jeg har måtte gi etter. Denne ungen SKAL sove på magen :wacky:

Går veldig fint altså. Men er ansiktet rett ned pleier jeg snu hode på skakk iallefall. Det pleier å gå fint ;)
 
Back
Topp