Sove på magen

Snartmammatil2stk

Andre møte med forumet
Noen her som fortsatt sover på magen? Når bør man egentlig slutte? Jeg er i uke 11+4 nå og elsker å ligge på magen men begynner å "kjenne" at det er noe som er litt ubehagelig når jeg legger meg over på magen? Er det farlig at det blir press på livmora?

Jeg er en urolig sover og ligger på rygg, mage og sidene flere ganger ila natten. Det er vel ikke farlig å sove på magen uansett, men det kan fort bli ubehagelig og vanskelig å sove sånn når magen vokser. Forrige gang ble det sideleie med puter litt av seg selv pga bekkenet. Nå kjenner jeg lite enda (15+0) og sover dermed alle over the place fortsatt :-)

Men når livmor vokser og veier mer, skal man være litt forsiktig med å ligge på rygg. Da kan det bli for stort press på den nerven i ryggen jeg ikke husker hva heter.

Jeg kjente for øvrig de første bevegelsene til lille her om dagen, da liggende på magen.

Første gang jeg kjente noe med forrige var også liggende på magen :-)

Det begrenser seg selv naturlig til slutt :) Her ligger jeg på magen, men litt skrått :) Nyter det så lenge jeg kan!

Jeg er en urolig sover og ligger på rygg, mage og sidene flere ganger ila natten. Det er vel ikke farlig å sove på magen uansett, men det kan fort bli ubehagelig og vanskelig å sove sånn når magen vokser. Forrige gang ble det sideleie med puter litt av seg selv pga bekkenet. Nå kjenner jeg lite enda (15+0) og sover dermed alle over the place fortsatt :-)

Men når livmor vokser og veier mer, skal man være litt forsiktig med å ligge på rygg. Da kan det bli for stort press på den nerven i ryggen jeg ikke husker hva heter.

Vena cava mener du kanskje? Det er ikke en nerve, men hovedvenen som fører blodet fra kroppen tilbake til hjertet. Jeg var plaget av det i forrige svangerskap, var fælt på jordmorkontrollene når de skulle måle symfysen og jeg måtte ligge flatt på rygg før jeg kunne snu meg til siden. :p i senga tror jeg ikke den kom i klem, men jeg følte jeg ble kvalt under pupper og mage og alt, sover sjelden på rygg uansett.

Så lenge man ikke har noe ubehag med å ligge på mage, er det ikke farlig. Det blir vondt for deg før det blir noe problem for babyen. Jeg elsker å sove nesten helt lent over på magen, og jeg nyyyter det så lenge det går :D

Vena cava mener du kanskje? Det er ikke en nerve, men hovedvenen som fører blodet fra kroppen tilbake til hjertet. Jeg var plaget av det i forrige svangerskap, var fælt på jordmorkontrollene når de skulle måle symfysen og jeg måtte ligge flatt på rygg før jeg kunne snu meg til siden. :p i senga tror jeg ikke den kom i klem, men jeg følte jeg ble kvalt under pupper og mage og alt, sover sjelden på rygg uansett.

Så lenge man ikke har noe ubehag med å ligge på mage, er det ikke farlig. Det blir vondt for deg før det blir noe problem for babyen. Jeg elsker å sove nesten helt lent over på magen, og jeg nyyyter det så lenge det går :D
Haha, ja :p Vena Cava! Høres ut som noe med bobler i egentlig ;-)

Jeg er avhengig av å sove (og også ligge) på magen, det er det eneste som hjelper på luftsmerter, og luftsmerter har jeg virkelig ofte nå i svangerskapet.. Håper jeg kan ligge på magen leeeeenge....!!!

Jeg sover også litt all over the place og ofte på magen. Er noen få ganger det er ubehagelig, så da bare snur jeg meg :) 15+0 idag

Sovner ALLTID på magen i "skytterstilling". Altså liggende på magen, litt på skrå, med det ene benet trukket litt opp. Er 14+0 nå, og det er ikke ubehagelig enda. Forrige gang tror jeg at jeg var nærmere 24 uker før det ble ubehagelig å ligge på magen.
Så, som de andre over her - så NYTER jeg å sove på magen så lenge som mulig :D

Sovner ALLTID på magen i "skytterstilling". Altså liggende på magen, litt på skrå, med det ene benet trukket litt opp. Er 14+0 nå, og det er ikke ubehagelig enda. Forrige gang tror jeg at jeg var nærmere 24 uker før det ble ubehagelig å ligge på magen.
Kjenner meg igjen i "skytterstilling" ja :) sovna alltid slik før nakken min ble kranglete og når jeg sliter med å sovne må jeg bare legge meg slik.. Spennende å se hvor bra søvn det blir etterhvert

Kjenner meg igjen i "skytterstilling" ja :) sovna alltid slik før nakken min ble kranglete og når jeg sliter med å sovne må jeg bare legge meg slik.. Spennende å se hvor bra søvn det blir etterhvert
Jeg slet veldig med søvnen forrige svangerskap, spesielt innsovningen var et problem. Jeg er også sånn at hvis jeg våkner og må på do f.eks. om natten så bruker jeg en EVIGHET på å sovne på nytt..

"Skytterstilling" den beskrivelsen likte jeg :P
Selv sov jeg i den stillingen helt frem til fødsel forrige gang :p

Hehe, akkurat samme her. Men kan gjerne ha beinet temmelig langt trukket opp! Og begge armene ut til samme side som beinet stikker opp, så jeg ligger på den ene armen. På den måten ligger jeg jo ikke flatt på magen, så det skal holde en stund, tror jeg.

Sist ble magen så stor at jeg følte jeg balanserte på siden, for både mage og rygg var uaktuelt, så derfor ønsker jeg en sånn comfort u-pute som jeg kan støtte opp bak med uten å måtte flytte masse puter hver gang jeg snur meg eller må på do.

Og for å ha det nevnt, står det faktisk på bv-appen min i dag at det er helt trygt å sove på magen så lenge det er behagelig :)

Jeg har aldri klart å ligge helt flatt på magen, men ligger i denne skytterstillingen beskrevet over her :) Men har ikke så mye babykul å skryte av enda, så noe stort press mot magen merker jeg ikke. Da er det verre med bukser og bilbelte :P

Jeg sov lenge på magen/halvveis siden i forrige svangerskap, og håper jeg kan det denne gangen også. Er eneste måten jeg klarer å sovne på:blackeye:

Back
Topp