Sove på magen..

Stjernen

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Det er vel ikke farlig å sove på magen? Jeg er virkelig en magesover og snur meg alltid dit i løpet av natten. Er uke 19, men har lite mage enda så er sikkert derfor jeg snur meg dit jeg alltid har ligget når jeg sover. :-)

Det er vel ikke farlig å sove på magen? Jeg er virkelig en magesover og snur meg alltid dit i løpet av natten. Er uke 19, men har lite mage enda så er sikkert derfor jeg snur meg dit jeg alltid har ligget når jeg sover. :-)

Jeg gjør det samme :) tenker at så lenge det ikke gjør vondt eller er ubehagelig så går det fint :)

Er like langt som deg, har fått litt mage, men ikke slik at d er vondt eller ekkelt å ligge på magen, så skjer at jeg våkner på natten av at jeg har snudd meg:p Prøver å "tvinge" meg selv til å sove på siden, men d er ikke særlig godt, haha! Er blitt flinkere og flinkere da. Har lest av vi vil få vondt lenge før den lille i magen tar noe skade av d;)

Er like langt som deg, har fått litt mage, men ikke slik at d er vondt eller ekkelt å ligge på magen, så skjer at jeg våkner på natten av at jeg har snudd meg:p Prøver å "tvinge" meg selv til å sove på siden, men d er ikke særlig godt, haha! Er blitt flinkere og flinkere da. Har lest av vi vil få vondt lenge før den lille i magen tar noe skade av d;)

Det var det jeg tenkte også. Lurer på hvordan det skal gå når det blir umulig :-p

Jeg sov på magen til uke 28 sist svangerskap. Mamma var hysterisk, mente jeg klemte babyen, men både jordmord og gynekologen sa at jeg bare skulle ligge på magen så lenge det ikke var ubehagelig.

Ligger på magen nå også 16+3, men pga. både rygg og bekkensmerter begrenser det seg mye mer denne gangen.

Før var det mye mer dos and donts i forhold til slike ting. Gravide skulle ikke sove på rygg pga. fare for vena cava-syndrom. Man skulle heller ikke løfte hendene i være for da kunne babyen få navelstrengen rundt halsen. I Estland tror mødre at man ikke bør kjøre båt i starten av svangerskapet fordi vibrasjonene kan riste løs fostere. Mye rart.

Jeg sover også på magen. Det er den stillingen jeg alltid sovner i når jeg har prøvd alle andre uten hell :p Har våknet et par ganger av at det har vært ubehagelig og flyttet på meg, men ellers har det gått fint. Jordmor sa at det var bare å sove på magen om det var sånn. Babyen er så godt beskyttet og så lenge man hører på kroppen når det blir ubehagelig er det sjeldent noe problem :)

Er/var også en magesover, men vle fort ubehagelig. Så jeg invisterte i en gravidpute, den får meg tilnå ligge godt igjennom natta uten å havne på magen

Jeg sover også på magen, har kjøpt meg bbhugme sove/ammeputa. Eeeeeelsker den, da kan jeg bikke meg over den når magen blir større

Sover som jeg pleier, men veksler mellom å sove på høyre og venstre side og ligger delvis på magen i begge stillingene. Bruker en ekstra dyne til å ligge litt over på en måte. Føler det er mest behagelig for tiden :)

Jeg sover også på magen, har kjøpt meg bbhugme sove/ammeputa. Eeeeeelsker den, da kan jeg bikke meg over den når magen blir større
Jeg fikk min bbhugme i går, den var skikkelig god å ha :-) Nå kan jeg sikkert fortsette å ligge på delvis på magen når den blir større også :D

Back
Topp