Sove på magen

Mammadalt

Betatt av forumet
Augustlykke 2015
Jenta mi elsker tydeligvis å sove på magen, og så snart vi er ute av rommet velter hun seg over på magen! Ser henne på kamera, får helt hetta og springer ned for å snu henne! Slik holder på på nettene også! På det meste vekker jeg henne sikkert 7-8 ganger for å snu henne på natta! Ødelegger både min og lillemor sin nattesøvn! Men jeg eeer så redd for krybbedød :-O Hun er veldig sterk i hodet og snur seg fra rygg til mage uten noe problem, men ikke fra mage til rygg igjen :-/ Hun er akurat 6 mnd nå.. Hva ville dere gjort? Er jeg altfor hysterisk?
 
Synes å ha lest at det går bra når de klarer å snu seg selv. Her snur hun seg på magen noen ganger, snur henne ikke tilbake men passer bare litt ekstra på :)
 
Jeg syns også det er ekkelt når snuppa her gjør det, men HS sa at så lenge de kan snu seg selv begge veier så er det ikke farlig lenger. Heldigvis snur hun seg ikke over hele tiden her, sover kanskje 50/50 mage og rygg.
 
Skjønner deg kjempegodt!! Hadde også vært redd, men det skal visst ikke ha noe å si om hun gjør det selv, og er såpas gammel. Bare pass på at det ikke er noe rundt hodet hennes(tepper, pute, bamser ol.) her snudde han seg også en del på natten rett etter han hadde lært å snu seg, men hater å sove på magen så hylskrek om å bli snudd igjen :p tror han har lært, for har ikke gjort det på en god stund!
 
Hvis du er engstelig, kan du prøve å legge babyen i en nattpose? Evt med stropper? Babydan har noen sånne. De har ganske god bevegelsesfrihet i den, men får ikke snudd seg rundt :)
Her bruker vi bilstolpose om nettene, den snur hun seg ikke i (enn så lenge i hvert fall).
 
Hvis du er engstelig, kan du prøve å legge babyen i en nattpose? Evt med stropper? Babydan har noen sånne. De har ganske god bevegelsesfrihet i den, men får ikke snudd seg rundt :)
Her bruker vi bilstolpose om nettene, den snur hun seg ikke i (enn så lenge i hvert fall).
Ringte til helsestasjonen for å få råd.. Der sa de at man ikke burde legge babyen i vognposer eller bilstolposer, heller ikke babynest lengre. Dette var i tilfelle de likevel klarte å snu seg og da ble oppkavet, varm og stresset over å ikke få bevegt seg.. Hun sa at så lenge barnet klarte å snu seg selv, skulle det ikke være farlig :) Men alle gjør jo forskjellig.. Tviler på det går an å snu seg i bilstolposen altså, den er jo tight.. :) hun sov på magen i hele natt som var, og dov faktisk rundt for første gang :-D hurra!!
 
Ringte til helsestasjonen for å få råd.. Der sa de at man ikke burde legge babyen i vognposer eller bilstolposer, heller ikke babynest lengre. Dette var i tilfelle de likevel klarte å snu seg og da ble oppkavet, varm og stresset over å ikke få bevegt seg.. Hun sa at så lenge barnet klarte å snu seg selv, skulle det ikke være farlig :) Men alle gjør jo forskjellig.. Tviler på det går an å snu seg i bilstolposen altså, den er jo tight.. :) hun sov på magen i hele natt som var, og dov faktisk rundt for første gang :-D hurra!!

Så bra! Da kanskje hun liker å ligge på magen, rett og slett :)
Jeg forstår at de fraråder poser og nest osv, men hva anbefaler dem egentlig? Dyne funker dårlig her. Hun snur seg over på siden i bilstolposen (ligger som en banan), men ikke lenger :)
 
Jeg bruker ett helsepledd over dyna, som jeg bretter på sia under madrassen, også har jeg ett sammenrulla ullpledd under lakene på ene sia. Da holdes dyna på og hun snur seg ikke på magen :p kun på sia, men hun sovner ikke på rygg.
 
Så bra! Da kanskje hun liker å ligge på magen, rett og slett :)
Jeg forstår at de fraråder poser og nest osv, men hva anbefaler dem egentlig? Dyne funker dårlig her. Hun snur seg over på siden i bilstolposen (ligger som en banan), men ikke lenger :)
Hun anbefalte at jeg snudde henne på ryggen igjen før jeg la meg for kvelden bare.. Men at hun skulle ligge fritt i senga for at hun lett kunne puste om hun snudde seg.. Hun mente at enten så snudde hun seg til rygg igjen om hun ble trøtt av mageleie, ellers våknet hun og skreik.. Hun minnet meg også på hvor uvanelig og sjeldent krybbedød egentlig var :p hehe, men hun forsto at jeg var nervøs.. Vi vil jo bare barna våre det beste :) vanskelig dette!
 
Back
Topp