Sove på magen?

Ruli

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sensommerlykke 2017
Gjør ditt barn/baby det?
Hvor gammel er de nå de kan begynne å sove på magen om de vil?

Ja, begge mine har sovet på magen fra ca 5-6 mnd alder, mener jeg å huske. Mini sover nesten konsekvent på magen, han er 10 mnd.

Husker ikke hvor gammel han var, men han snudde seg selv i alle fall :)

Hun fikk lov å sove på magen da hun snudde seg rundt selv, enda så mye jeg snudde tilbake. Hun ville liksom bare ligge på magen og gjør det nå også, snart ett år. Nå sover hun med rumpa opp :P

Mi er snart 5 1/2 mnd. Og snur seg selv når vi legger henne på rygg, og i søvne. Prøver å snu henne, men kan jo ikke passe på hele natten om vi og skal sove. Så.. greit å bare la henne ligge på magen?

Min på snart 6 sover på magen! Legger han på rygg og så lenge han snur seg selv skal han få lov til å sove på magen sa Hs :)

Min på snart seks måneder snudde seg over på magen i søvne for første gang i går. Jeg snudde han igjen, men tenker at hvis han begynner å snu seg masse, må jeg vel la han ligge. Men da skal alt unødvendig ut av senga. Jeg har lagt ammeputa i hodeenden for at det ikke skal være så åpent, men det er nok ikke så bra hvis han skal drive og snu seg nå.

Toåringen min sover nesten alltid på magen:) husker ikke når han startet med det, ikke når han var baby tror jeg. Han var treg med å snu seg.

Back
Topp