Sove på magen

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Lar dere deres små sove på magen når de har snudd seg selv rundt, og dere oppdager det?
 
Er så usikker... Har latt han sove litt på magen (gjør det selv) og han sover så godt da... Er jo store gutten... Klarer godt å løfte hode sitt ;) Men så lurer den lille krybbedødtanken der bake i hode mitt....
 
Lar han sove på magen, han turner sånn rundt i sengen at han havner sånn med en gang igjen uansett ;)
 
De skal vell helst legges på rygg når de sovner frem til 1 år mener eg. Men burde vell være greit om de har snudd seg i søvne? Her har min havnet på magen 2 ganger å blitt dyttet på siden igjen og sovet igjennom det. Min sønn ligger aldri på rygg. Det liker han ikke! Alltid sove på siden, så har jo risiko å falle på magen :p krybbedød statistikken er veldig lav
 
Min drev og turnet rundt og gråt helt til klokka 2 i natt før han endelig sovnet.. på magen, selvfølgelig!
Lot ham sove sånn en liten stund, men rullet ham over på sida før jeg sovnet selv.
 
Våkner han ikke?

Det gjør mi. Sover selv og kun pā magen selv, så skjønner henne

Men det skjer at hun snur seg rundt i sōvne, så er ikke bekymret

Nei, han sover som en stein, så han merker ikke at jeg snur han over på siden.
Han har sovet på siden siden han var ca 2 mnder. Han snur seg jo alle veier og sover jo veldig godt på magen, men jeg har angst for krybbedød, selv om det er lav prosent sjanse for det.
Så må snu på han for at jeg skal få sove. Må og sjekke at han puster før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove. Sjekker innom storesøster og før jeg legger meg.
 
Nei, han sover som en stein, så han merker ikke at jeg snur han over på siden.
Han har sovet på siden siden han var ca 2 mnder. Han snur seg jo alle veier og sover jo veldig godt på magen, men jeg har angst for krybbedød, selv om det er lav prosent sjanse for det.
Så må snu på han for at jeg skal få sove. Må og sjekke at han puster før jeg legger meg, ellers får jeg ikke sove. Sjekker innom storesøster og før jeg legger meg.
Her våkner hun om jeg snur henne, og om hun sovner på rygg går det ikke lenge før hun har snudd seg igjen

Måtte jo bare gi opp
 
Jeg snur han alltid, men bare over på siden. Han sover som oftest slik.
 
Når er "krybbedød - faren" egentlig "over"?
Definisjonen "krybbedød" brukes helt opp i 4-års alderen, men av en eller annen grunn føler jeg meg mye tryggere nå enn de første mnd.
 
Back
Topp