Sove på magen

Douchenka

Andre møte med forumet
Sønnen min på 4 uker i dag nekter å sove på ryggen! Til bekymring for foreldrene ser vi at hvis han skal få sove godt må det bli på magen. Vi har prøvd mye forskjellig, forsøker å snu han når han tilsynelatende sover tungt, men går ikke mer enn 5 minutter så begynner han å klynke og våkner. Vi har forsøkt å støtte han opp på siden med tepper, men det vil han ikke. Han er en del plaget med luft i magen, ligger og trykker og presser en del, og jeg lurer på om dette er grunnen til at det er mer behagelig på magen. Jeg håper jo mageproblemene går over i løpet av de neste ukene så kanskje det blir bedre med ryggsoving da...? Jeg er jo selvfølgelig kjemperedd for krybbedød, og føler meg fanget mellom barken og veden: en baby som sover og er fornøyd, eller en baby som er trøtt og sutrete mesteparten av tiden? Om natta ligger han med meg og jeg ammer hvertfall et par ganger, da ligger han inntil meg med puppen som hodepine, og sånn sovner vi- så da ligger han på siden/rygg- så noe søvn blir det jo. Bekymringen. Gjelder når vi legger oss for natta og lurer han tar på dagtid.

Er det noen som har noen gode råd eller tanker rundt dette?
 
Sniker litt fra april, men har du vurdert å ta en liten tur til kiropraktor for å se om han kanskje har en låsning som gjør at han ikke finner roen ved å sove på ryggen? :)
 
På dagtid kan han jo sove på magen om du overvåker han, det sa i alle fall vår helsesøster :) om natten må han selvsagt på ryggen, så jeg ville også foreslått en tur til kiropraktor for å sjekke om han har låsninger eller noe...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva er låsninger og hva gjør en kiropraktor med en baby? Hvordan forløper undersøkelsen og behandlingen? Når jeg har vært hos kiropraktor kan det tidvis være smertefullt.....
 
Vesla vår vil ikkje sove på rygg når ho har luft i magen. Pleier å ta ho opp når ho begynner å ynke seg og ofte kjem rapen. Vi gir minifom-dråper før måltid, hjelper godt mot luft i magen. Lar ho sove på ryggen uansett, kun på magen visst ho ligger på brystet mitt
 
Ingen av våre barn har slått seg til ro på ryggen. Også dette på grunn av luft som de ikke klarer få ut. Bare tenkt deg selv når du har vondt i magen, det verste er jo å ligge på ryggen. Løsningen for oss har blitt at de ligger på siden når de legger seg. Etter hvert har de lagt seg på ryggen selv, eller vi prøver å snu dem når de sover dypt.

Men sjekk ut låsninger i rygg, prøv minifom-dråper. Hvis du ikke fullammer, men gir noe flaske, kan du prøve med maltekstrakt i flaska. Håper det ordner seg sånn at du slipper bekymringene:)
 
Fikk en ahaopplevelse av å lese dette! I en uke har jeg slitt så hardt med jenta mi som ikke vil ligge på ryggen, kun på magen på meg. Jeg er så sliten, hun til og med sover på meg om natten :/
Hun får dråper, men men sliter fortsatt med magen. Får håpe jeg får mer hell når hun ligger på siden idag, blir sliten av å sitte fast i baby 24/7 ;)
 
Fikk en ahaopplevelse av å lese dette! I en uke har jeg slitt så hardt med jenta mi som ikke vil ligge på ryggen, kun på magen på meg. Jeg er så sliten, hun til og med sover på meg om natten :/
Hun får dråper, men men sliter fortsatt med magen. Får håpe jeg får mer hell når hun ligger på siden idag, blir sliten av å sitte fast i baby 24/7 ;)

Bare en liten tanke fra meg. Nå vet ikke jeg hvordan matsituasjonen er hos dere, men vi slet med at eldste ikke ville sove noe annet sted enn oppå oss i en lang periode. Vi trodde det var magen, men med henne var det at hun ikke fikk mat (noe hun ikke gjorde). Hun skreik og knøyt seg, så vi var sikre på at det var magevondt. Jeg amma og amma, så vi var sikre på at hun fikk mat, men da vi etter hvert begynte med tillegg, klarte hun sove i vogna og senga si uten oss. Tror det hadde med at hun sovna til våre hjerteslag og varmen vår, men så fort vi bevega oss, våkna hun. Hun sov så lett, hun var rett og slett skrubbsulten.
 
Sniker fra august :)

Kiropraktoren gjør ikke noe vondt med babyen :) det finnes egne som er eksperter på svangerskap og små barn, særlig hvis du bor litt sentralt :) og minfom-dråpene er supre for de det hjelper for, men viktig at de står kaldt hele tiden, ellers kan de gi mer magevondt. Ellers finnes det jo sånne "holdere"/puter man kan kjøpe slik at babyen ligger trygt på siden, kanskje det kunne vært noe?
 
Jenta vår liker seg best på ryggen (hun plages også med vansker med å få opp luften, men har veldig god effekt av minifom og amme-te før måltidene), så da får hun lov til det, og så legger vi henne over på ryggen når vi skal sove for natten. Hun støttes av dyne/teppe/veggene i babynestet når hun ligger på siden, så jeg er ikke redd for at hun skal velte over på magen uten at vi merker det på dagtid.
 
Back
Topp