Sønnen min på 4 uker i dag nekter å sove på ryggen! Til bekymring for foreldrene ser vi at hvis han skal få sove godt må det bli på magen. Vi har prøvd mye forskjellig, forsøker å snu han når han tilsynelatende sover tungt, men går ikke mer enn 5 minutter så begynner han å klynke og våkner. Vi har forsøkt å støtte han opp på siden med tepper, men det vil han ikke. Han er en del plaget med luft i magen, ligger og trykker og presser en del, og jeg lurer på om dette er grunnen til at det er mer behagelig på magen. Jeg håper jo mageproblemene går over i løpet av de neste ukene så kanskje det blir bedre med ryggsoving da...? Jeg er jo selvfølgelig kjemperedd for krybbedød, og føler meg fanget mellom barken og veden: en baby som sover og er fornøyd, eller en baby som er trøtt og sutrete mesteparten av tiden? Om natta ligger han med meg og jeg ammer hvertfall et par ganger, da ligger han inntil meg med puppen som hodepine, og sånn sovner vi- så da ligger han på siden/rygg- så noe søvn blir det jo. Bekymringen. Gjelder når vi legger oss for natta og lurer han tar på dagtid.
Er det noen som har noen gode råd eller tanker rundt dette?
Er det noen som har noen gode råd eller tanker rundt dette?