Sove på magen

Mixime

Forelsket i forumet
Hei..

Har en liten tass som kun vil sove på magen... Litt bekymret for det jeg...Skal jeg la han ligge som han vil, eller bør han snues??

Samme gjør hun her, nytter virkelig ikke å snu henne. Da går det 10 sek, så har hun havnet på magen igjen. hun har aldri likt å ligge på ryggen, kun på magen eller på siden.

Her er også magen blitt en favoritt.
Nå er de jo store, og kan fint ligge på magen om de legger seg over på den selv (fra min HS)

ORIGINAL: Moffe

Nå er de jo store, og kan fint ligge på magen om de legger seg over på den selv (fra min HS)

ja, HS sa det samme til meg også, så nå har jeg slått meg litt til ro med at sånn er det bare!! men nå for tiden er det ikke sååå stort problem med magesoving da, for hun sover så utrolig lite på natta[:@][&:][:'(][:o][X(][>:]

har gitt opp å snu han[8D]

i skrivende stund ligger han med kjaken på puta, rompa i været og SNORKER høyt[:)]

ORIGINAL: Rapunsel

ja, HS sa det samme til meg også, så nå har jeg slått meg litt til ro med at sånn er det bare!! men nå for tiden er det ikke sååå stort problem med magesoving da, for hun sover så utrolig lite på natta[:@][&:][:'(][:o][X(][>:]

Hva er det dere driver med på natta da?

han sover ikke noe særlig på natten her heller [&:] så han ligger vel max 1 time på magen [8D]

småen har sovet på magen siden han var tre mnd han...
Det da i samråd med legen på sykehuset da (så det er jo ikk edet de anbefaler til vanlig ( måtte bare si det [8D]) siden han slet med reflux) ...
Det anbefales jo at de legges på ryggen, men når de er så store og snur seg selv...ja da sier de jo det er greit da.....

Jeg snur han tilbake paa ryggen, er saa redd for krybbedød.. Så her får han sovne på magen, men han blir snudd like etter han har sovnet..

Dette står de på siden til Landsforeningen uventet barnedød www.Lub.no

Når barnet snur seg selv
Dersom barnet, etter hvert som det blir større, ikke vil ligge på ryggen når det skal sove, må vi som foreldre fortsette å legge barnet ned på rygg når barnet skal sove. Det er forbundet med økt risiko hvis vi som voksne endrer denne rutinen. Når barnet i en alder av ca et halvt år selv begynner å snu seg, er mageleie forbundet med langt mindre risiko.
Husk at barnet, når det er våkent, bør ligge mye på magen. Hold da et øye med barnet så barnet ikke sovner.

Så ja, dette gjør at jeg fortsetter å snu han.. :)

Her er det også rumpa i været og kinnet i madrassen [:D]. Var litt "nervøs" i starten da han begynte med det, og drev dermed og snudde på han, men det varte aldri lenge. Prøvde legge han i pose, men det likte han IKKE og våknet hvert 5. min. Så nå lar jeg han ligge som han vil -det blir stort sett på magen, evt på siden. Han er jo fullt kapabel til å snu seg så da ser jeg ikke det store problemet..

ORIGINAL: *LillaLenta*

.
Her har ho brått snudd aeg på magen et par ganger. Ligger nesten alltid på siden. Men jeg har snudd ho. Men ho ligger jo med ansiktet ned!! Jeg tror nok ho snur seg om ho ikke får puste, men noen andre som har ansiktet ned? Nå ligger ho også oppå dyna si. For ho likef å dytte ansiktet inni den når ho ligger på siden. Har prøvd uten. Funker ikke:-)

vesla begynte å snu seg i senga i natt. med ansiktet ned. så jeg har med andre ord ikke sovet noe

jo det skal jeg si deg ja, det hyles, vræææles, suttres, babbles, flires og klatres. Tror det holder på å klikke for meg, de siste nettene har vært et mareritt. men håper det roer seg igjen snart. i natt tok det bare litt over 1 time før hun sovnet da.

ORIGINAL: Koseklompen

Jeg snur han tilbake paa ryggen, er saa redd for krybbedød.. Så her får han sovne på magen, men han blir snudd like etter han har sovnet..

Dette står de på siden til Landsforeningen uventet barnedød www.Lub.no

Når barnet snur seg selv
Dersom barnet, etter hvert som det blir større, ikke vil ligge på ryggen når det skal sove, må vi som foreldre fortsette å legge barnet ned på rygg når barnet skal sove. Det er forbundet med økt risiko hvis vi som voksne endrer denne rutinen. Når barnet i en alder av ca et halvt år selv begynner å snu seg, er mageleie forbundet med langt mindre risiko.
Husk at barnet, når det er våkent, bør ligge mye på magen. Hold da et øye med barnet så barnet ikke sovner.

Så ja, dette gjør at jeg fortsetter å snu han.. :)

de er jo over 6 mnd alle her inne nå...

Angelica vil helst sove på siden, men snur seg over på magen noen ganger.
 Da lar jeg hun ligge slik:)

Therese og Jonathan prøver å samkjøre seg til de skal være sammen de neste ukene[:D]

Jonathan ligger på siden og ryggen men når Sander var baby så snudde han seg over på magen. Var nytteløst å snu han for han snudde seg bare igjen. Men jeg fikk beskjed fra b.l HS at så lenge han klarte å snu seg sjøl så kunne han ligge på magen. Og hvis jeg skulle drevet å snudd han hele tida så ville jeg ikke fått noe søvn for han snudde seg tilbake ganske fort.

Her også! Han kan fint sovne på rygg, men etter ett par timer på rygg, snur han seg sjøl over på magen! Første gang han gjore det tok jeg å snudde han, men då ble han skikkelig sur[:-]

Her har hun sovet på magen siden hun var 3 uker gammel, det var helt nyttesløst å få henne til å sove på ryggen. Fant ut at hun slet med både reflux og låsninng i nakken, og den forrige helsesøstra vi møtte på sa at selv om ryggleie blir anbefalt skal det ikke gå ut over alt annet. Nok søvn er også viktig for trivsel og utvikling [:)]

Man skal ihvertfall fortsette å legge dem ned på magen og prøve å snu dem innimellom, men i denne alderen er det mindre sjanse for krybbedød av å sove på magen[:)]

Back
Topp