Sove på magen 7 mnd

millemarie

Forelsket i forumet
Når stopper dere å snu baby tilbake på rygg når hun/han sover?

hun min er 7 mnd nå og jeg snur fordi jeg er redd men vekker jo hun og hun starter å gråte, vurderer å heller la henne sove på magen. men livredd for å finne henne livløs en morgen.

Når stopper dere å snu baby tilbake på rygg når hun/han sover?

hun min er 7 mnd nå og jeg snur fordi jeg er redd men vekker jo hun og hun starter å gråte, vurderer å heller la henne sove på magen. men livredd for å finne henne livløs en morgen.
Når han snudde seg begge veier av seg selv. Husker ikke helt når, kanskje 4-5 mnd

Når de snudde seg selv. Husker ikke akkurat hvor gamle de var men alle 3 sov som de ville før de var 6 mnd. Snudde vel nr 1 en del når hu var 3 mnd men merket fort at det ga dårligere søvn for oss begge. Har refluks barn så de ligger en del på magen og siden da det er mer behagelig ang oppstøt. Og jeg er glad for det da de kan bli kvalt av oppstøtet.

Eldste var to mnd da han snudde seg til magen hver natt og sov videre. La ham alltid på ryggen. Hs så rullingen og mente dette var helt trygt. Har aldri snudd ham tilbake. Lillebror var kanskje fem mnd da han snudde seg, det gikk også fint. Så lenge de snur seg selv skal de kunne sove slik.

Når de snur seg selv flytter jeg ikke på de med mindre de ligger kjempe ubehagelig, halvveis ut mellom sprinklene ol.

Ja har spurt om nesten det samme. Der spurte jeg om hvordan jeg kan ha henne på ryggen igjennom natta siden jeg var redd da hun lå ned nesa ned i madrass (soveposer o.l) nå spør jeg om når dere slutter å snu babyene deres. Litt annet spm i samme tema ja :)

Har ekstremt angst for krybbedød, og som jeg sa jeg er virkelig redd for å finne henne livløs om jeg lar henne ligge på magen. Så sikkert derfor jeg har pratet om tema før. Var det feil?

Last edited:
Ja har spurt om nesten det samme. Der spurte jeg om hvordan jeg kan ha henne på ryggen igjennom natta siden jeg var redd da hun lå ned nesa ned i madrass (soveposer o.l) nå spør jeg om når dere slutter å snu babyene deres. Litt annet spm i samme tema ja :)

Har ekstremt angst for krybbedød, og som jeg sa jeg er virkelig redd for å finne henne livløs om jeg lar henne ligge på magen. Så sikkert derfor jeg har pratet om tema før. Var det feil?
Ahh. Neida, bare lurte på om du hadde sett gjennom svarene du fikk der :) for mange av de samme svarene kom frem her!
Jeg skjønner angsten.

Ei av jentene mine sov konstant på magen fra hun ble født, det var sånn hun fikk sove. Spurte helsesøster om dette og da sa hun at så lenge babyen kunne snu seg selv var det ingen fare.

hvis du har så ekstrem angst for krybbedød ville jeg tatt opp dette med hs eller fastlege og fått en henvisning til en psykolog så du kan få hjelp med angsten. Ikke bra for verken deg eller babyen at du er så bekymret. :Heartred

Nå sover hun på magen hver natt. Trengte bare er vink her inne at andre barn på hennes alder også gjorde det. Tøysete av meg men nå er jeg over den mage kneika :)

HELDIGVIS! Huff så grusomt det er når man er redd for de små :Heartred

Nå sover hun på magen hver natt. Trengte bare er vink her inne at andre barn på hennes alder også gjorde det. Tøysete av meg men nå er jeg over den mage kneika :)

HELDIGVIS! Huff så grusomt det er når man er redd for de små :Heartred
Jeg snudde frøkna mi leeeenge da hun la seg til å sove på magen :p tror ganske mange har en kneik å komme over der :Heartred

Back
Topp