Sove på eget rom

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;) Jeg vet anbefalingene om at barna skal sove på foreldrenes rom til de er ett år. Mini her er så var for lyder når hun sover på rommet,hun våkner når vi kommer inn og flere ganger om natten... Er det noen som har prøvd å lagt de på eget rom?
 
Sniker fra august:) Vi la snuppa vår på eget rom da hun var ca 6mnd. Var på den tiden hun begynte å våkne da vi la oss.. Og det gikk kjempe fint! Alle sov mye bedre:)
 
Vi flytta han på eget rom for ca en måned siden :) Før han kom til var planen å ha han på vårt rom til han ble ett, men han ble urolig med en gang med en gang vi kom inn på rommet for å legge oss fra han var ca. 6 mnd. Så vi kom til slutt frem til at vi alle ville få bedre nattesøvn om han var på eget rom, og det viste seg at vi hadde helt rett i det:D

Vi har kanskje vært litt for nøye med å følge alle anbefalingene om alt mulig, for de få gangene vi har bestemt oss for å høre på magefølelsen har det vist seg at vi har gjort helt rett. Og alle gangene vi har overhørt magefølelsen har vi angret på det i ettertid.
 
Godt å høre ;) Da tror jeg jammen jeg skal prøve å flytte henne snart,må bare få ryddet og gjort rommet hennes klart først :p
 
Han har sovet på eget rom siden han var 5 mnd, bedre for alle siden vi holdt hverandre våkne.
 
Bare positivt å si om at hun sover på eget rom. Her er hun også var på lyder. Så jeg verken rydde eller å bevege meg på kvelden:p:happy:
 
Flyttet han til eget rom når han var 7mnd. Det gikk veldig fint, både jeg og han sover roligere og mer sammenhengende. Har hatt perioder hvor han har våknet og fått flaske på natt, men stort sett sover han gjennom natta på eget rom.
 
Hvordan gjorde dere det da dere flyttet de på eget rom? Slik at det blir så skånsomt som mulig :p Tenkte på å slutte å nattamme samtidig,eller er det dumt tror dere???
 
Hvordan gjorde dere det da dere flyttet de på eget rom? Slik at det blir så skånsomt som mulig :p Tenkte på å slutte å nattamme samtidig,eller er det dumt tror dere???
Jeg sluttet ikke å nattamme da vi flyttet henne på eget rom. Men det var fordi jeg syntes ikke det var noe problem, pluss at det var litt latskap også... Fristende å bare gi ho melk og så faller ho rett tilbake i drømmeland;) Hun sluttet med melk på natta av seg selv da hun var 9mnd. Slapp unna den avvenningen, men til gjengjeld hadde jeg jo ikke sammenhengende søvn på disse månedene.
 
Jeg sluttet ikke å nattamme da vi flyttet henne på eget rom. Men det var fordi jeg syntes ikke det var noe problem, pluss at det var litt latskap også... Fristende å bare gi ho melk og så faller ho rett tilbake i drømmeland;) Hun sluttet med melk på natta av seg selv da hun var 9mnd. Slapp unna den avvenningen, men til gjengjeld hadde jeg jo ikke sammenhengende søvn på disse månedene.
Mini er jo snart 11 mnd,kjenner det er på tide med litt nattesøvn før jeg skal begynne på jobb :p Men usikker på om det er lurt å gjøre begge tingene samtidig...
 
Her flyttes han i løpet av uka, for rommet er endelig ferdig :) Hender han våkner av oss, men for det meste sover han natten gjennom nå :)
 
Sniker fra oktober. Snuppa har sovet på eget rom siden hun var 7 måneder, da hadde jeg akkurat slutta med nattamming. Gikk strålende! Da hun var 6 mnd våkna hun hver time, men nå sover hun hele natta hver natt :)
 
På eget rom fra ca 6 mnd, han våknet også lett av lyder, sov bedre på eget rom ☺
 
Da har lillesnuppa sovet sin første natt på eget rom ;) Hun sovnet fint,var stuptrøtt,våknet for pupp kl 23,og 5,og sto opp som vanlig kl 6 ;) Er SÅ stolt over hvor flink hun er :)
 
Back
Topp