Sove på eget rom

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Lille skal selvfølgelig sove på samme rom som oss i starten. Men jeg lurte bare på dere som har barn, når begynte deres å sove på eget rom? Siden vi skal flytte i ny leilighet med 2 soverom klør det i fingrene etter å begynne å innrede barnerommet :p

Jeg har ikke barn enda da, men jeg har allerede begynt så vidt på barnerommet. :P Må ha en del kommoder eller skap til babyting der, og så blir det litt små ting til pynt. :P Men han skal uansett sove om natten inne hos oss i begynnelsen, og på dagtid blir det sikkert mest i stua. :)

Jeg hadde han på rommet mitt til han var 16 mnd, dette var kun pga at jeg bare hadde ett soverom.
Han sov max 2 timer i strekk på de 16 mnd, mens fra første natt på eget rom sov han rundt!

Han havnet også fortere opp i min seng om natten og resultatet av det var at han avskydde sin seng som pesten!

Så her blir det eget rom ganske med en gang, men skal ha en sånn dagseng ståenes der inne også så jeg kommer til å sove der i begynnelsen siden mannen ikke kan amme alikevell ;)

Flyttet vesla over på eget rom da hun var 4 mnd. Hun sov da natten gjennom, men begynte å våkne da vi la oss. Hun har rom rett over gangen for oss + babycall :) Pusset opp rommet hennes da jeg gikk gravid.

Jeg flytta jenta mi på eget rom da hu var 3,5 mnd. da slutta vi med mat på natta, og hu sov fra 19 - 7 om morgenen :)

3 mnd, jeg tror absolutt både mor og barn (og far) sover best på hvert sitt rom. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har frøkna på rommet vårt enda vi og trives med d :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her flytta vi i nytt hus når han var 8 mnd, og da flytta vi han med en gang. Legen sa på 6 måneds kontrollen at han ikke behøvde mat på natten lenger da og derfor kunne flyttes, men vi gadd ikke ordne til nytt rom til han for 2 mnd....

Kanskje jeg bare kan begynne å innrede barnerommet med en gang vi flytter inn da :) har allerede så mange ideer :D

Vi flyttet storesøster på eget rom når hun var 6 mnd. Hun sov dårlig hos oss pga snorking fra pappaen, og pappaen sov dårlig fordi hun sov lett og hadde mye lyder.

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

Flyttet begge to når de var rundt 3 mnd :) Både jeg, mannen og ungene sover bedre slik!! :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Vi samsov med første i 1år. Hadde ikke noe valg da vi bygde hus å bodde på 30kvm... Denne gangen blir det nok eget rom fra rundt 6mnd når jeg slutter å amme på natten.

Men barnerommet gjør jeg klart mens vi venter :) begynner nok om en måneds tid, for vi må male og tapetsere :) gleder meg såååå til å ordne det klart!

Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)

Litt godt å lese, ønsker at knærta skal bruke eget rom. Da det er lite plass hos oss. Og rommet er vegg i vegg uansett. Blir fort varmt med så mange på et rom også. Vi skal pusse opp barnerommet i neste uke. Bedre å ha det klart å nyte tiden med familien når hu kommer ut.
Men skal sove hos oss i starten i kurv.

Har flyttet begge mine over på eget rom i 3mnders alder! Der sov de bedre enn sammen med oss :) for ikke å snakke om faren som våknet av hver minste lyd ! ;) men har ikke rom til denne, så må sove sammen med oss i noen måneder lenger til han kan dele med storebroren.. Litt spendt på hvordan det går :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

De var vel rundt 15 mnd da de fikk eget rom. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her flytta vi jenta vår på eget rom når hun var rundt 6 mnd, samtidig som vi slutta med nattamming. Kommer til å gjøre det samme nå. Slutter vi tidligere med nattamming flytter vi også babyen på eget rom tidligere. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Men jeg gjorde klart babyrommet(minus sengen, da) mens jeg var gravid. Det er jo såå koselig å styre med mens man venter :) <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi flyttet begge ut av rommet da de var +\- 6 mnd. Da begynte de å våkne når vi kom og la oss, og våknet mer om natta. Det hjalp veldig for begge to å få ligge i fred:-) Yngste lå på et gjesterom så lenge jeg ammet om natta - ca åtte måneder (faktisk...) Flyttet ikke henne inn til storebror på barnerommet før hun sov gjennom natta ganske stabilt.

Storebror har nettopp flyttet til eget rom, 11 mnd gammel.
Jeg nattammet og samsov frem til jeg ble gravid. Da var han 6-7 mnd. Da ble han flyttet i egen seng på vårt rom.
Nå har han vært ekstremt urolig på nettene. Vi fant nylig ut at han trolig har stille refluks. Medisinen fra fastlegen fungerer som bare det, og han sover nå mye bedre. Har ikke vært mulig å ha han på eget rom tidligere, pga våknet omtrent hver time. Helsestasjonens råd har, som alltid, vært å bare la han grine. Og avfeide mine bekymringer om stille refluks gang på gang. Tror jeg kommer til å sprekke på helsesøster en vakker dag, og virkelig fortelle hvor hun kan putte rådene sine hen.... Sporet litt av...
Lillesøster kommer uansett til å samsove og nattamme så lenge det fungerer, og deretter i egen seng på vårt rom, før hun flyttes på eget rom. Tar det i tempoet som fungerer for oss. Ingen hast :)

Første sov på eget rlm fra hun var 3 mnd tror jeg, da sov hun rundt på nettene. Nr 2 sov på rom med oss til vi flyttet fra leilighet (2soverom) til hus, hun var ca 1,5 år :) neste klmmer nok til å sove hos oss det første året. Vi må pusse opp nytt soverom eller lwgge søstrene på samme rom - det går ikke enda :p de har ligget litt på samme rom nå når vi har pussa opp kjøkken og brukt ene soverom som lagringsplass men det blir mye tøys :p de har det veldig kjekt men sovner seint :p nå har vi ikke gått skikkelig inn for det men de hadde nok klart å sove på samme rom om de ble med vande med det. De vil helst lese bøker for hverandre, leke osv :p

Jente 2010 & 2012 <3

Back
Topp