sove på eget rom

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Da har aurora sovi å rommet sitt 2 netter på rad og legginga går overraskene bra :). Hvordan er det med dere?
 
Hei Fru Tronrud!

Så deiligt, har du noen tips ? Har selv ei på 7 mnd`er som enda ikke sover på eget rom ;)
 
Hmm. Først begynte vi med å legge den "store" dyna i vogga hu har på rommet vårt. Så når vi kom hjem fra ferie prøvde vi (hu har da sovet i bagen til vogna 1 uke). Vi la da den store dyna langs ene sia og den lille dyna over henne som vanlig. Så det blir litt sånn trangt og koselig. Vi har også begynt å synge 3 natta sanger for henne. Også sover hu. Det neste "prosjektet" er å snu døgnet. I går la jeg henne halv 10. Hu fikk mat kl 7 og halv 9 og sover fortsatt nå klokka halv 11. Har du prøvd å legge barnet ditt på eget rom? Det var nok værst for pappan første natta og jeg kjente på.det jeg også, men det er verdt det. Å hvis Aurora sover bedre fordi hu ikke blir vekket av vekkeklokker å sånn så er det absolutt verdt det :) Lykke til med prøvinga :)
 
Pr. dags dato sover hun mellom oss i dobbelsenga fordi vi har flyttet hennes seng inn på eget rom. Hun krever enda mat hver tredje time om nettene, når kveldene kommer er litt lettere å slippe hente henne inn ;) De få gangene jeg har lagt henne i egen seng på hennes rom har det blitt en del skriking og endet med at hun etter mye mas har endet opp i vår seng igjen ;(
 
skjønner. det er jo opp til hver enkelt familie.
ammer du fortsatt? kanskje det hadde vært greit å gi henne litt godnatt velling slik at hu sover 6-7 timer?

jeg henter henne heller på natta enn å ikke å litt privat liv :)
 
Han må nok sove sammen med oss helt til rommet hans er ferdig. Forhåpentligvis før jul. Han sover hele natten i sin seng, så jeg tror det hadde gått helt bra! Søte gutten lar sin mor sove uten avbrytelser, somregel...  En engel! emoticon
 
Fullammer enda ja, vi sliter med å få henne til å ta grøten. Har snakket med helsesøster i dag, hun sier vi skal legge henne på eget rommet og mannen må gå inn med flaske med vann når hun våkner om nettene.
 
Snuppa vår har sovi på rommet sitt fra første natt. Og nå de siste 2 ukene har hu lagt seg fast klokka 21 på kvelden, og da sover hu helt til 7 dagen etter.
Veldig deilig med fast leggerutine nå.

Vi er også gått over til kun flaske, så hu får 5 stykker i løpet av dagen, og er fornøyd med det :-)
 
Her har vi ikke noe rom til lillemann enda, men han har en egen krok på soverommet vårt da:) Og sover heldigvis i sin egen seng hver natt! Etter at vi begynte med litt grøt på kvelden så sover han også litt lenger av gangen, men har en sulten kar som gjerne er oppe to og tre ganger på natta:P Tenker at så lenge det er sånn syntes jeg det er veldig greit å ha han inne på soverommet vårt.. men sjeleglad for at han sover i sin egen seng:) 
 
Jeg finnes ikke klar for å legge snuppa på eget rom enda, hun er jo bare 3 mnd. Storebror lå hos oss leeeenge.
Dessuten ammer jeg om nettene, og orker ikke stå opp og gå inn på et annet rom 1-2 ganger pr. natt. Regner med hun flytter inn på rommet sitt når hun er mellom 1 og 2 år (men dette vet jeg ikke - vi trives ihvertfall med å ha henne hos oss).
 
Minsten har sovet på eget rom siden han var 5 uker og det har gått kjempe bra :) Og siste uken har han begynt å sove hele natta :D Så nå sover han fra ca 20 - 08. Deilig å slippe opp hver 4 time og inne på annet rom. Og han sov borte for første gang forrige uke, 1 natt hos mine foreldre og 1 natt hos svigers. Da våknet han bare 1 gang om natta og var så snill resten av dagen. Så deilig å vite at det går ann å få litt alenetid som foreldre også.
 
Back
Topp