Sove på dagtid (LANG)

pewsie

Forumet er livet
Lurer på om flere har samme problemet som oss ?

Simon er utrolig flink å legge seg om kveldene, og etter nattmat.. Legger han våken ned i senga, og han sovner av seg selv etter kort tid...

MEN, dagene er ett stort problem for oss... Etter å ha vært våken en times tid, begynner han å bli trøtt å VELDIG sur... Han sutrer og griner uansett hvordan han ligger eller sitter.. Jeg får han ALDRI til å sovne på fanget mitt.. Og hvis jeg skal gå med han til han sovner, så tar det 15-20 minutt, så det klarer ikke armene mine...
Eneste måten å få han til å sovne på er å legge han i senga mi, legge meg vedsiden av, og holde hånda på kinnet hans mens jeg sier "Hssh hsssh", da griner han verre enn verst i alt fra 2-10 minutt før han endelig sovner... Det skjærer i hjertet mitt når han hyler sånn, men det er eneste måten... [&o]

Når han da endelig sover, så sover han NØYAKTIG 40 minutter... Det er aldri mer.. Så er han våken en time til, før han blir trøtt og så er det på'an igjen...

Hvis vi går til byen eller tur og han ligger i vogna, så sovner han lett, men han sover kun 40 minutter da også, så begynner han å grine nedi der... [&o]

Noen som har samme problemet ? Eller noen tips ? Begynner og bli veldig slitsomt dette... [&:]

Høres litt slitsomt ut, håper han endrer søvnrytmen snart! Kan desverre ikke gi deg noen råd eller noe, for jeg har to dagtrøtte småtroll

ORIGINAL: Bymusa

om jeg skal få ham til å sovne på dagtid, så må jeg sitte med ham på fanget, gynge opp og ned, samt si shhh. Det er litt slitsomt, men det eneste jeg har fått til å fungere[&:]

I vognen sovner han når vi går på tur, aldri når vognen står i ro, og våkner etter 10  min om vognen slutter å trille.

Så desverre ingen gode råd her, bare en trøst om at vi har det ganske likt[:)]

Simon sover heller ikke når vognen står i ro, våkner etter max 10 minutt han også... [&:]

decel: nytter ikke med noe koseklut [&o]

ORIGINAL: decel

Ho her sover i vogna i to til tre timer i strekk og hvis ho sover inne så er det ca en time.
Kanskje du kan prøve å gi han en kose fille eller noe som han kan kose med inntil kinnet sitt

det kan være lurt! Emma er helt avhegig av kosekluten sin når ho skal lalle seg for natta..ligger å koser å styrer med den leenge før ho sovner..ligger som regel over hodet, men d er det ho liker[:D]
så d kan være lurt å prøve! da føler det gjerne att det blir lunere å da blir d roligere..

Her har jeg begynt med at hun skal sove i vogna på dagtid... men det nytter ikke om jeg har gått tur FØRST og såå setter vogna fra meg.. jeg må bare legge henne ned i vogna og bare vugge litt på den til hun sovner, uten å gå tur først.. så kan hun sove i alt fra 40min til 2timer..det hender jeg må gå ut et par ganger å vugge litt til på den, og jeg må vugge KRAFTIG!! hvis hun våkner etter 30-40min vil hun som regel ikke gi seg, så da bærer jeg bagen inn og setter den oppi vuggen og vugger videre der.. da kan hun sove en time til! har bunnet en snor i vuggen, slik at jeg kan sitte i sofaen å vugge om jeg hører at hun skal begynne å skrike..

håper du får orden på det etterhvert!! [:)]

Takk for tips jenter.. Ingenting skal være uprøvd... [:)]

ORIGINAL: WorkingForMatilde

ORIGINAL: FruNette

Louise sovner av støvsuging [:)]

Har heldigvis ikke noe sove problem her i huset.
ja det også[:)] har lest at de små roer seg av såkalt "hvitt støy", det kan være kjøkkenvifte, støvsuger, bilmotor, hårføner, bilmotor, radiostøy... all sånn konstant susing[:)]

Vi skal nok prøve oss fram med alle tipsene dere kommer med [:)]

Back
Topp