Sove på dagen

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Sniker fra januar. Hvordan får dere deres små til å sove på dagtid? Har en liten gutt på 4 1/2 måned (født på nyttårsaften) som bare blir vanskeligere og vanskeligere å få til å sove. Har prøvd ALT. Kunne frem til for 2-3 uker siden få han til å sove i vogn eller bilstolen (kjøretur) men nå funker ikke det heller. Bæretøy kan jeg bare drømme om å bruke. Er jeg heldig får jeg han til å sove 3 dupper på kanskje 45 min til dagen. Og da bruker jeg minst like lang tid på å få han til å sove. Han må vugges i søvn og når han først har sovnet har jeg ikke sjans på å legge han fra meg uten at han våkner. Klarer jeg det m0 jeg ofte bort å vugge litt på han og jeg kan ikke gjøre noe som lager lyd. Da våkner han.
 
Hei, min gutt er også født på nyttårsaften :) her har vi 3-4 dupper i løpet av dagen. Fra ca 8-9, 11-12/13, 15-16 og fra 18-18:30. Sånn ca :) de gangene jeg får han til å duppe lenge sover han enten sammen med meg, eller i vogna :) bruker ganske lang tid på å få han til å sovne hvis jeg legger han for tidlig/sent. Bruker å legge han ned, også stryker jeg på han og holder hendene hans til han sovner. Eventuelt går jeg og bysser i 10-20 minutter.
 
Her sover han i bilen når vi henter og leverer i bhgn, i vogna midt på dagen og gjerne en gang mens jeg ammer på ettermiddagen
 
Min, født 4 desember, sover mellom alle måltidene. Da er det alt ifra 30 min til 2 timer :)
Han var litt trøblete å legge før, men nå bare legger jeg han i senga med sutt og "kosen" og lukker døra. Sovner på egenhånd.
Skal han sove i vogna så er jeg nødt til å trille eller vugge han til han sovner. Noe som er litt trøttsomt av og til :p

Jeg legger han med det samme han har spist et måltid omtrent. Mett og fornøyd :)
 
Back
Topp