Sove på dagen

3.mannpåveg

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Korleis går det med sovinga på dagen no? til no har vetleguten ikkje sove noko særlig på dagen og om han har sove har det vert når vogna har trilla eller i fanget mitt. Dei siste to dagane har han hatt ein lang kvil på formiddagen i vogna som har stått i ro! Krysser fingrane for at der er ein ny trend :)
 
Vanligvis sover han fra halv ellve ellve tiden og sover da en time og samme fra halv tre... men noen dager blir det kluss. I går sov han ikke før kvart på ett men sov da til to, sov så fra halv seks ca til kvart over seks. Prøver få han til å sove minst to timer om dagen men helst tre... får han ikke sovet på dagen blir han så trøtt og grinete når han får kveldsmat...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Etter all kjøringen i sommer så har ham begynt å sove litt lengre på dagen. Har to lurer, den første er som regel 1.5 - 2 timer. Men andre som regel en time:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app
 
Sliter med søvnen her på dagtid. Sover som regel ikke mer enn 20-45 minutt. Sover en gang i 10-11 tiden, er oppe i 6-7 tiden. Og ny lur i 14-15 tiden, då også 20-45 minutt, er eg heldig så er det en time. Men han er flink å legge seg, sovner ofte i vognen av seg selv eller om eg bysser litt eller går en tur med han, så godtar han det når vognen stopper :)
 
Sliter med søvnen her på dagtid. Sover som regel ikke mer enn 20-45 minutt. Sover en gang i 10-11 tiden, er oppe i 6-7 tiden. Og ny lur i 14-15 tiden, då også 20-45 minutt, er eg heldig så er det en time. Men han er flink å legge seg, sovner ofte i vognen av seg selv eller om eg bysser litt eller går en tur med han, så godtar han det når vognen stopper :)

Forresten så har vi akkurat kuttet ut lur nummer tre, som pleide å være i 16-17 tiden og lur nr to litt tidligere. Men då er han vanskelig å legge så har måttet ta den vekk. No er han trøtt fra 17.30 til vi legger han 18.30 eller 19 etter formen hans :)
 
Forresten så har vi akkurat kuttet ut lur nummer tre, som pleide å være i 16-17 tiden og lur nr to litt tidligere. Men då er han vanskelig å legge så har måttet ta den vekk. No er han trøtt fra 17.30 til vi legger han 18.30 eller 19 etter formen hans :)
korleis tar du vekk luren? her sovner han ofte ved mating i 17.30-18.00 tida, så har tenkt at han ikkje burde ha een luren og heller legge seg tidligare. Men får meg ikkje til å vekke han heller.
 
Her er vi oppe en gang mellom 6-7, Spiser også sovner hun igjen. Kan da sove et par timer til. Lurene resten av dagen er veldig korte, ca 20-40 min. Varierer litt hvor mange dupper det blir i løpet av en dag, men prøver å ikke la henne sove etter 16-17 ihvertfall. Legger seg en gang mellom 19.00-20.00 ca.
 
Knøtt våkner 08.18 såogsi hver dag:) liten etter frokost lur ca time..ny lur mellom 14 og 16. På ca time..kan ha lengre lurer på trilletur da.
 
korleis tar du vekk luren? her sovner han ofte ved mating i 17.30-18.00 tida, så har tenkt at han ikkje burde ha een luren og heller legge seg tidligare. Men får meg ikkje til å vekke han heller.

Vi droppet den bare, merket at når han fikk den siste luren, selv om den er på 10-20 min så hylte han når han skulle legge seg så vi tok den vekk. Det går greit i 16-17 tiden, men siste timen 17.30-18.30 så er han veldig trøtt og grinete =/ Håper det gir seg snart, de blir jo større hele tiden. Selv om eg hver kveld er litt redd han er overtrøtt og leggingen blir ett mareritt så sovner han fint av seg selv på tre minutter omtrent :)
 
Back
Topp