Sove natten igjennom 14 mnd

Gullnurket15

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Triks i ludo for å få knøtte til å sove natten igjennom? Har en på 3 år, han slutta med flaske da han fylte året og sov hele natten fra han var 3/4 mnd. Frøkna mi derimot er ikke lik på noen måte. Hun er stuptrøtt kl 1730, legger henne 18-1830. Hun sover da i 6-7 timer,så våkner hun og skal ha flaske. Og etter det sover hun til kl 05. Han på 3 år er også oppe før fugla:blackeye:.. Trenger tips...
Helsesøster sa vi skulle vanne ut nattmelka mer og mer, men det har ikke funket..o_O

Har dessverre ikke noen tips til deg, frøkna mi på 14mnd vil fremdeles ha pupp hver 3.t på natt og jeg orker ikke engang tanken på å ta opp kampen :rolleyes: Sympati sendes fra en trøtt mamma til en annen! :p

Triks i ludo for å få knøtte til å sove natten igjennom? Har en på 3 år, han slutta med flaske da han fylte året og sov hele natten fra han var 3/4 mnd. Frøkna mi derimot er ikke lik på noen måte. Hun er stuptrøtt kl 1730, legger henne 18-1830. Hun sover da i 6-7 timer,så våkner hun og skal ha flaske. Og etter det sover hun til kl 05. Han på 3 år er også oppe før fugla:blackeye:.. Trenger tips...
Helsesøster sa vi skulle vanne ut nattmelka mer og mer, men det har ikke funket..o_O

Har du prøvd å vanne ut + redusere på mengden?

Frøkna her kutta nattpuppen selv ved 12 mnd, og hele amminga ved 14 mnd, nå er hun 16 mnd og er fortsatt våken alt fra 3 ganger i timen(!) til at hun sover 5 timer i strekk på det meste. Kan fjase i opptil 1,5 timer før hun sovner igjen. Amme-/ flaskelutt er dermed ikke nødvendigvis en magisk løsning for søvn hele natta. Her ser vi dog at sovestrekkene er blitt bedre med åpent vindu og kjølig luft på rommet (hun er en varm unge!), og litt tidligere leggetid. Vår rakk å bikke over når vi drøyde litt til om hun ble stuptrøtt, så vi legger 17.30 enkelte dager, om hun er trøtt så tidlig. Jobber med å forskyve det gradvis. Ellers har jeg ikke noen mirakeltriks, unger er forskjellige og noen sover vel bare dårligere enn andre... senderndeg en styrkeklem, natterangling er slitsomt!

Noen tar det bare tid med tror jeg.. hvis dere har gode leggerutiner, passe dagsøvn etc tror jeg bare man må vente. Min begynte spontant å sove igjennom i perioder når han var 13 mnd-ish, men først når han var rett før 2 år sov han stabilt igjennom natta, og først da nattavvente vi. Men kun om vi samsover, sover han på rommet sitt våkner han fortsatt på natta, 2,5 år

Vi måtte bare kutte flaske til vår ved 16 mnd, for han brukte vannflaske snarere enn smokk, og lå og patta på flaska som trøst hele natta. Tissa ut bleie på bleie, og våkna minst annenhver time og skrek til han fikk mer vann på flaska. Nå er han 18 mnd og sover endelig gjennom natta (....eller han mener dagen starter ca kl 5 da....). Om han hoster på natta får han ei vannflaske i tilfelle han vil fukte strupen litt, men det er han stort sett ikke interessert i lenger nå.

Back
Topp