Sove natten gjennom?

Bkno5855130

Andre møte med forumet
Jeg har nylig avvent datteren min fra nattamming. Nesten..

Hun legger seg i min seng 1830. Våkner 0500, hver natt. Er sulten, og vil "koseamme" frem til syvtiden Vi har det samme mønsteret hver natt, og det er ganske presist på klokka. Jeg har forsøkt å amme litt og deretter legge på nytt, men hun insisterer på å fortsette. Hun nekter å sove uten amming. Jeg har prøvd å gi mme på kvelden, uten effekt.

Så, hvordan kan jeg holde henne mett (sovende) gjennom natten?
 
Enig med hun over. 18:30 til 05 uten oppvåkning er å sove hele natta :) Utrolig mange unger frem til 3 års alder (og noen eldre også) som står opp 05 hver dag. Tipper at hun like gjerne våkner fordi natta hennes er over. Så hvis du får henne til å ligge i senga ved å amme litt frem til 07 så ville jeg bare fortsatt med det. Også kommer hun til å sove lenger av seg selv senere. Min begynte å drøye til 06-tida i stedet for 05 rundt 18 mnd. Men å sove fra 18:30 til 07 eller lenger starta han først med når han slutta å sove på dagtid.
 
Har du prøvd å gi en flaske mme når hun våkner kl 5? Min yngste sov utrolig urolig det første 1,5 året( lenger også forsåvidt, men ble gradvis bedre) og det eneste som funka var å gi mme. Da sovnet han igjen. Måtte gjøre det flere ganger om natten, men etter hvert holdt det med en flaske. Og den ble gitt som regel mellom 3 og 5. Etter hvert funka ikke det lenger og dagen startet i fire-femtiden:wacky:
 
Enig med de over om at hun har sovet gjennom natten da. Og holder seg rolig med amming til kl 7 høres jo bra ut det. Min andre nektet å ligge da han våknet kl 5. Da ville han stå opp :p Det var brutalt.. Så begynte han å drøye det til 7 litt etter litt.
 
Hvor gammel er hun? Uff, du har min fulle sympati. Å starte dagen kl. 05 er helt umenneskelig. Jeg tror eneste medisin er å ikke amme før det er morgen (vanligvis kl. 7?). Og å stå opp før du ammer, slik at hun ikke forbinder oppvåkning i senga med puppen. Det er jo derfor hun våkner, fordi det er en vane. Det vil kanskje bli en del protester, men det kan også gå fort å få inn som rutine. Jeg hadde i alle fall prøvd det i en uke eller to før jeg evt gjorde noe annet. Jeg hadde prøvd å få henne til å sove i alle fall frem til kl. 6, og deretter stått opp og ammet i lys i stuen. Men helst ikke før det tidspunktet du egentlig ønsker da.
 
Back
Topp