Sove mer om vinteren?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Er det noen som har hørt noe om barn som blir mer trøtte om vinteren? Noen av novemberbarna som sover mer nå i kulden?

Tidligerer sov Felix i underkant av 11 timer i døgnet. Fra og med den dagen det ble minusgrader ute, så har han sovet 12 timer. Jeg tenkte ikke over at det kunne ha sammenheng med vinteren, før mamman til en lekekammerat sa at han også startet å sove mer den dagen.

Nå i dag ligger faktisk murmeldyret mitt og sover ennå etter 13 timer, men det har nok mer å gjøre med at han har styret rundt halve natten.[8D]

Hun sover foreløpig ganske likt, men hun begynte å sove mer etter sommervarmen og -lyset ga seg.

Da hadde hun litt vanskelig å falle til ro i 19-20 tiden på kvelden [:)]

Alma sover mye mer for tida, men jeg vet ikke om det har sammenheng med at hun har hatt vannkopper. Hun virker helt frisk nå, og likevel sov hun mens jeg skiftet bleie på henne, tok av pysjamasen og kledde på henne i dag tidlig. Uvanlig til henne å være.. og hun hadde sovet 1 time og 40 min i barnehagen i dag. For en stund siden hadde hun en del dager uten å sove i bhg i det hele tatt. Så det kan jo ha en sammenheng, ja.. Sikkert mer sammenheng med mørket enn med kulden, men? Eller kanskje begge deler..?

Back
Topp