Sove med ullklær om natta

Krølla82

Forumet er livet
Er det farlig å legge han i senga med ullklær om natta? Tenker da på ullgenser og bukse? Er jo så svinkaldt på soverommet. Var 10 grader der i dag tidlig.[&:]

Han er aller mest kald på hendene...så jeg har tenkt på votter...men er det farlig?

Så kaldt?
Kan dere ikke få opp temperaturen litt?

Min sover med ullpysj og tynne ullsokker,men hadde vi hatt det så kaldt som deg hadde han nok fått på seg en ullbukse og genser/jakke i tillegg.
Så lenge de ikke blir overopphetet burde det jo være greit [:)]

ORIGINAL: mammanina88

Farlig er det nok ikke.. Men mulig det blir litt varmt kanskje? Vet ikke jeg.. Men votter? 

Mamma som foreslo votter, han er is kald på hendene om morran. Helt lysegrå i huden så kald er han på hendene.

Begge mine sover med ullpysj. Helt genialt. 

Snuppa her sover i tynn ullpysj.
Men mente du tykk ull-genser, ala hjememstrikket?   Eller mente du tynn ullgenser ala Janus-ull?

Amalie sover kun i ull.

Har brukt votter på henne tidligere da hun ble så kald på hendene. Null problemer!

Det hender jo at nyfødte sover med votter så de ikke skal klore seg,så du kan sikkert ta på votter.
Så lenge det er av et materiale som puster [:)]

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: mammanina88

Farlig er det nok ikke.. Men mulig det blir litt varmt kanskje? Vet ikke jeg.. Men votter? 

Mamma som foreslo votter, han er is kald på hendene om morran. Helt lysegrå i huden så kald er han på hendene.

Oiii da![&:] Deet hørtest ikke særlig bra ut.. Hva med å få en varmovn på rommet? Sett den på 15 grader eller noe sånt.. Vi har varmovn på rommet til snuppa.. Er akkurat perfekt temp. der inne.. Ikke for varmt, ikke for kaldt.

Går ut i frå at det er ullundertøy du meinar?? Strikkakle kan vel bli litt varmt og klumpete å sove i, men neppe farleg.

Snuppa ligg av og til med tynne bomullsvottar når det er veldig kaldt på soverommet. (Vottane me brukar er vel helst for å unngå at bebisen skal klore seg.)

Han her ligger i vanlig nattdrakt som regel, og han er ikke kald. Men så har vi det ikke kaldt på rommet eller.
Pluss at han ligger en del oppi senga vår, og da blir det jo varmt.
Hender seg også han ligger i strømpebukse og body [:)]

Her går det i både ullpysj og en janus-ulljakke utenpå der:) Har 14-15 grader på rommet.. I fjor vinter hadde vi også på henne den samme ulljakka, som da var en del for stor. Armene gikk derfor over hendene, slik at hun ikke skulle bli kald:)

ser ikke no grunntel ikke å sove i ull. gjør det ofte på hytta..der står vi opp til 5-10 grader på vinteren. Vi sover i ull alle 7

farlig er det vel ikke!!
men jeg ville nå heller skrudd på en varmeovn jeg da

Isa er født i desember og hun brukte alltid ullpysj på natta. Janus har hel ullpysj med fot og vott...veldig gode..

Sønnen min sove ofte i ullundertøy i disse dager, av eget ønske.

Du har jo votter på når ungen sover ute i vogna, og 10 grader blir jo som å sove ute nesten (ikke på denne årstiden men), så ser ikke noe problem. Men hvordan klarer dere å ha det så kaldt selv, jeg hadde dødd hvis det bare hadde vært 10 grader selv jeg [:D]

Back
Topp