Sove med bh?

Nysgjerrig skeptiker

Forelsket i forumet
Jeg har blitt spurt av ei venninne (som har 2 barn), om jeg sover med bh... Antar da hun mener sports bh, amme bh eller noe annet mykt som holder puppestellet på plass.

Vel, nei, jeg sover ikke med bh. Jeg hadde ca C-cup før graviditeten og jeg må jo innrømme at jeg er redd for heng og sleng, strekkmerker og andre «godsaker» som kan forekomme under og etter graviditeten.

Bør jeg sove med bh? Hvorfor/hvorfor ikke?
 
Burde og burde... Jeg har på meg bh hele døgnet - fordi puppene er tunge og blir i veien ellers. Og nå som gravid greier jeg i alle fall ikke være uten; for da blir brystvortene å gnisse mot sengetøy eller komme i klem når jeg snur meg, eller når gubben snur seg ... :p
Så kun av rent praktiske grunner.
 
Sniker*

bh er vel ikke bevist å ha noe effekt mot hengepupper? Heller tvert om. Bh kan derimot være skadelig for rygg, så med mindre du har et sterkt behov for å sove med, så ville jeg sovet utenxsmile3
 
Sover kliss naken, jeg:happy: Har store, ømme pupper, men det får ikke hjelpes. Liker ikke å sove med bh.
 
Sover uten bh her også. Var en periode etter fødsel jeg sov med ammebh og ammeinnlegg, men det var fordi det lakk som bare juling :p
 
Jeg sov med ammebh da jeg ammet på grunn av lekkasje, men sover uten nå, men sover med t-skjorte/singlet eller nattkjole på. Hadde ikke klart å sove behagelig med bh på, den er for stram. Den er stram nok til å gi den støtten jeg trenger uten at den er ubehagelig å ha på, men det ville ikke vært like behagelig å sove med den som å sove uten, da ville jeg heller sovet med en myk stretchy bh som ammebh.
 
Jeg sov med ammebh da jeg ammet på grunn av lekkasje, men sover uten nå, men sover med t-skjorte/singlet eller nattkjole på. Hadde ikke klart å sove behagelig med bh på, den er for stram. Den er stram nok til å gi den støtten jeg trenger uten at den er ubehagelig å ha på, men det ville ikke vært like behagelig å sove med den som å sove uten, da ville jeg heller sovet med en myk stretchy bh som ammebh.

Sove med t-skjorte var kanskje ikke så dumt..!
Eller lignende. Singlet heller..
Jeg har problemet med at jeg greier få puppene i klem overalt x)
 
Å sove med bh høres for meg ut som tortur! Men jeg hater bh, og tar den av meg med en gang jeg kommer hjem fra jobb eller andre plasser :dead:
 
Jeg sov med sports-bh i starten, da puppene ble litt større pga graviditeten. Og fordi jeg ble så øm at det hjalp å kunne holde dem litt «på plass». Men jeg svetter visst ganske mye så det ble så ekkel lukt (kanskje tmi) mellom brystene :hilarious: så nå sover jeg enten uten noe eller med t-skjorte/singlet, bare fordi jeg liker det. Ikke like øm lenger heller, så det går helt fint :happy:
 
Jeg sover uten noe som helst. For å forebygge hengepupper heter det vel egentlig at man ikke burde bruke bh i det hele tatt, men det er lite aktuelt på dagtid for min del. Hvis det føles ubehagelig å sove uten bh, så ta den på, hvis ikke hadde jeg ikke giddet å gjøre det! Etter fødsel pleier jeg å måtte bruke det i noen uker pga melkelekkasje, men det er eneste tidspunkt jeg ikke sover kliss naken :)
 
Det finnes egne sovebh'er. Disse har ikke støtte nok til å være særlig brukenes til annet en avslapping hjemme på dagtid og soving, men holder brystene samlet om natten og kan være til god hjelp for de som lekker mye og vil ha ammeinnlegg eller de med store bryst som opplever at de er i veien.

Jeg ble selv anbefalt det i en bh-butikk, da mine er store og i veien når jeg snur meg og ligger på magen :)bag:), men jeg hater å sove med klær generelt, så droppet det. Men det er ikke farlig på noen som helst måte, føler man det er behagelig med litt støtte om natten er det bare å prøve :)

https://www.curvywordy.com/2015/02/my-quest-for-sleep-bra-ewa-michalak.html

Jeg hadde samme str som hun i denne bloggen før jeg ble gravid og hun er veldig glad i sin sovebh :)
 
Sove med t-skjorte var kanskje ikke så dumt..!
Eller lignende. Singlet heller..
Jeg har problemet med at jeg greier få puppene i klem overalt x)
Huffda :eek: Du kan jo kanskje prøve en singlet som har litt ekstra støtte? Det finnes jo slike med ekstra lag rundt brystet! Hvis ikke evenetuelt ha en spileløs sovebh :p
 
Huffda :eek: Du kan jo kanskje prøve en singlet som har litt ekstra støtte? Det finnes jo slike med ekstra lag rundt brystet! Hvis ikke evenetuelt ha en spileløs sovebh :p

Hjalp litt med en strammere t-skjorte. :) Jeg har til vanlig en E/F-cup, og puppene blir fort såpass store at de kan bli i veien. (Også er de naturlig såpass størrelse på; så de "strutter" jo ikke, som f.eks med silikon. Naturlig heng, selv om de ikke sægger altså. Men om gubben ruller nært meg, så KAN han altså rulle over en del av puppen. :p )
 
Back
Topp