Sove, magen?

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Hva gjør dere om baby snur seg rundt på magen?
Mi gjør konstant dette nå, hun sover i sovepose, så har akuratt begynt med det. Hun prøver konstant og komme over på magen, sjikkelig magebaby!

jeg er litt skeptisk til dette, hvordan unngår dere det?
Jeg trenger sårt råd..:rolleyes::eek:
 
Hva gjør dere om baby snur seg rundt på magen?
Mi gjør konstant dette nå, hun sover i sovepose, så har akuratt begynt med det. Hun prøver konstant og komme over på magen, sjikkelig magebaby!

jeg er litt skeptisk til dette, hvordan unngår dere det?
Jeg trenger sårt råd..:rolleyes::eek:
Vår driver med det samme. Hjelp! Aner ikke hva vi skal gjøre.
 
Vår driver med det samme. Hjelp! Aner ikke hva vi skal gjøre.

Ikke vi heller, blir helt hjelpesløse:wacky: jeg våkner jo ikke av at hun ligger på magen, så plutselig så våkner jeg og hun sover med hode plantet i madrassen.. hun ruller seg i søvne rundt og blir raaaaasende om jeg holder hun igjen. Av og til våkner hun, og da må jeg gi hun mat å bare styr:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
Hva i alle dager gjør man, er jeg hysterisk eller hva:eek:
 
Opplevde det samme i natt. Lillebror sover også med sovepose. Så at han hadde snudd seg i 3-tiden på magen og sov. Jeg lot han ligge. Klokken 4-våknet han litt stuss over at han sov på mage tror jeg :hilarious: måtte snu han og rugge litt på han, så sov han videre på rygg/siden.

Har forstått det slik at de kan sove på magen hvis de selv kan snu seg begge veier. Lillebror her har snudd seg begge veier i lang tid og er sterk i nakke, setter seg opp selv osv. Så jeg tenker han har motorikken til å komme rundt i senga eller si ifra slik som i natt.

Legger din seg med hodet til siden når hun ligger på magen? Tror det kan være vanskelig å forhindre magesoving hvis de er motorisk sterk. Sørg for en trygg seng. Vet ikke om dere bruker en tynn dyne over soveposen, men går jo an å prøve å pakke den litt rundt henne/innunder på siden så det blir vanskeligere å snu seg.
 
Lar ho sove og gjør ikke noe med det:cat: ho sover stort sett kun på magen også:cat:
 
Last edited:
Ikke vi heller, blir helt hjelpesløse:wacky: jeg våkner jo ikke av at hun ligger på magen, så plutselig så våkner jeg og hun sover med hode plantet i madrassen.. hun ruller seg i søvne rundt og blir raaaaasende om jeg holder hun igjen. Av og til våkner hun, og da må jeg gi hun mat å bare styr:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:
Hva i alle dager gjør man, er jeg hysterisk eller hva:eek:
Da er vi to som er hysteriske her og vi er nok ikke alene. Det er superskummelt med at de sover med fjeset plantet i madrassen. Vi har nå en god madrass og ingenting annet i sengen, og hen bruker en sovepose, men det føles fortsatt feil. Prøver å slappe av, da de sier det ikke farlig når de gjør det selv, men de sier også det er farlig (hvis du skjønner hva jeg mener). Man blir jo sprø av mindre...
 
Min nekter å sove på rygg i senga, og våknet veldig lett om han blir lagt på rygg eller på siden. Når han sover i senga si sover han på magen og det gjør han når han ligger i min seng også. Har ingen pute eller noe under hodet, og vet han snur seg selv om han syns det er ubehagelig.
 
Mi sover ikke med sovepose. Men hun romsterer rundt og sovner slik hun selv vil og det er som regel på magen ;)
 
Bruker ikke sovepose her, kun dyne eller ingenting. Ligger somregel på siden mot meg eller vipper seg over på magen. Vi samsover, og ammer så ofte at jeg føler meg komfortabel med at hun sover på magen innimellom :)
 
Haha samme her... jeg fikk meg et skikkelig stikk da lille på 4.5 mnd lå med hendene ned lands siden og ansiktet plantet i madrassen kø 3 på natta, fikk helt panikk og løp inn på rommet, vekket han jo selvfølgelig... :joyful:
Etter det har jeg ikke snudd han (snart 7 mnd). Virker som han sover bedre på magen faktisk, og her i huset er det ikke så mye søvn så han får bare ligge som han vil tenker jeg. Disse nye madrassene er laget slik at det ikke er noe problem og når de klarer å snu seg selv så er de kapable til å ligge på mage fikk jeg beskjed om av helsesøster. Han sovner på rygg, men snur seg på magen ila natta.
 
Back
Topp