Sove ikke om natten, trenger råd

Aller siste

Blir kjent med forumet
Hei. Evigheter siden jeg var her inne. Tiden og lysten strekker ikke til med bryllupsplaner der jeg gjør det meste selv og tre små barn.

Men nå trenger jeg råd og tips. Minsten sover ikke på natten. Dvs han sover, men kun med puppen i munnen konstant. Vi har prøvd det meste og hvis ikke dere kommer med noe veldig smart, så må vi bate gjennom skrikekur light. Dette går ikke lenger. Gutten er 10 mnd og har ligget på puppet i 7-8 timer hver eneste natt. Ikke noe problem på dagen med soving og han sovner av seg selv på kvelden. Sovner aldri på puppen lenger, kun på natten. Er kun kosepupp, for prøvde 8 dager. Allerede første natt var han uten mat i 8 timer, og da jeg ga han mat spiste han fordi han fikk det tilbudt, men sulten var han ikke. Neste dag gikk det 11 timer og heller ikke da var han skrubbsulten. Men så ga jeg opp, for jeg måtte til sykehuset som er 1 time og kjøre til og da måtte jeg bare få litt søvn, så da røyk hele prosjektet siden jeg ble nødt til å ta han opp i sengen.

Han er utrolig stad, og hyler så jeg får vondt i ørene. Du vet sånn "krittlyd". Han starter på toppen straks han ikke får det som han vil. Kvier meg så for å høre han hyle, men han hyler jo etter 4 sekunder. Og nå er det så ille at jeg kun får 1-1,5 time på kvelden før han er igang. Jeg tar han opp nå, men dette er slitsomt og mannen og jeg får lite tid sammen.

Noen som har andre forslag en skrikekur og opp-ned metoden? (som heller ikke fungerer siden han da blir "straffet" hver gang han blir rolig og får "premie" hver gang han hyler). Har ventet og ventet og håpet det ville gå over av seg selv, men ser ut til bare å bli værre :(.

Bare et siste håp om andre løsninger. Helseapparatet hadde ikke flere tips.

Og så det er sagt med en gang: Det er jeg og bare jeg som tar kampen. Alle tips om at pappa eller andre skal ta han er uaktuelt av personlige grunner.

huff, så slitsomt. Sender deg en god klem og bøtter med energi!!!
Har ingen tips dessverre, aldri blitt noe "god" på det der med soving...har en 4åring som våkner hver natt...

Men håper noen har en superkur til deg! :)

Jeg har også en som er puppavhengig om natta. Dvs kun når jeg er der! På besteforeldre besøk sover han myye bedre og tar ev flaske.
Det kan jo være verdt et forsøk? De er bare så utroligt tilpasningsdyktige!!
Uansett- viktig å ikke slire seg totalt ut..det tjener ingen!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Helt tilfeldig så fikk jeg en sjanse til å teste ut noe nytt i går kveld. Han våknet 2030 som vanlig og var helt vill. Han var så trøtt at han gikk rundt seg selv stakkars og ville alt og ingenting. Jeg ble rådvill, ville ikke legge meg såå tidlig. Så da fant jeg ut at jeg skulle teste vogna inne. Jeg la han i pysjen i skinnposen og med dynen hans tett opptil. Han er jo vant til å ha det tett og varmt når han ligger med meg. Det var litt protester en times tid, men ikke sånne hyl som det har vært før. Jeg sang og nynnet Karsten og Petra sin nattasang utrolig mange ganger, så sovnet han tilslutt. Etter det var det kun små protester som max varte et halvt minutt hver time. Jeg puttet i smukken og han sovnet. Veldig lite protester med andre ord.

Jeg fikk dårlig samvittighet. Han måtte jo ha følt seg utrolig ensom der han lå i den store sprinkelsengen. Jeg trodde det hjelp at jeg bare satt hos han, men han var langt fra enig. I dag la jeg han i en tynnere pose men i sengen hans tok duppene sine og han sovnet trygt og godt.

Jeg er meget spent på de neste nettene, men fornøyd over at jeg slapp en kveld med skriking.

Helt tilfeldig så fikk jeg en sjanse til å teste ut noe nytt i går kveld. Han våknet 2030 som vanlig og var helt vill. Han var så trøtt at han gikk rundt seg selv stakkars og ville alt og ingenting. Jeg ble rådvill, ville ikke legge meg såå tidlig. Så da fant jeg ut at jeg skulle teste vogna inne. Jeg la han i pysjen i skinnposen og med dynen hans tett opptil. Han er jo vant til å ha det tett og varmt når han ligger med meg. Det var litt protester en times tid, men ikke sånne hyl som det har vært før. Jeg sang og nynnet Karsten og Petra sin nattasang utrolig mange ganger, så sovnet han tilslutt. Etter det var det kun små protester som max varte et halvt minutt hver time. Jeg puttet i smukken og han sovnet. Veldig lite protester med andre ord.

Jeg fikk dårlig samvittighet. Han måtte jo ha følt seg utrolig ensom der han lå i den store sprinkelsengen. Jeg trodde det hjelp at jeg bare satt hos han, men han var langt fra enig. I dag la jeg han i en tynnere pose men i sengen hans tok duppene sine og han sovnet trygt og godt.

Jeg er meget spent på de neste nettene, men fornøyd over at jeg slapp en kveld med skriking.
Så bra :) lykke til dei neste kveldane!

Sent from my iPad using BV Forum

Til alle med soveproblemer så har jeg hørt flere som har kontaktet Sove-Karin med gode resultater. Verdt å sjekke ut. Bruk Google

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min minsten har størst problemer med å sovne, men i dårlige periode er han mye våken på natt. Er han bare bortskjemt, anbefaler eg skrikekur, det er veldig effektivt. Men som du sier light versjon, ikke skrike i evigheter, men gå ofte inn og vise at du er der osv. Det har eg god erfaring med. Min har refluks og har nok smerter når han legger seg, men av og til er man aleine og da må han bare skrike, da løper eg som en tulling mellom han og storebroren som legger seg en halv time seinere, ingen god følelse å ikke strekke til heller.
Vi har prøvd skrikekur med han, og no ser det ut som vi har litt effekt, men det er samtidig fælt fordi eg vet at det er ubehagelig/vondt for han. Har du tenkt på om noe plager han, kan det være en grunn til at han er våken?

Back
Topp