Sove i vugge/for seg selv...

Guest
Vi har en jente på 11 uker som vi ikke får til å ligge og sove for seg selv på dagtid. Når hun er trøtt og vil sove må vi gå rundt med henne å bysse henne i søvn. Når hun har sovnet må hun ligge på fanget og få en jevn byssing. Hun har ved et par anledninger, sove i vuggen sin, men da må vi gynge på den... Dette er jo slitsomt for skuldre/rygg og det blir liten tid til huslige syssler! Det som ofte skjer når vi prøver å legge henne ned, er at hun skvetter til og da våkner.. Vi har lyd på radio/tv for at det ikke skal komme brå lyder.. Hun kan ikke ligge å sove i vognen sin heller, dersom denne ikke er i bevegelse! Har dere noen tips til hvordan vi kan få henne til å sove for seg selv? ( Hun sover fint i egen seng på natten! ) Mvh Linda
 
Jeg har en baby som likner på den beskrivelsen du gir. Hun har alltid sovet godt på nettene, mens soving på dagtid har vært vanskelig. Fra hun var ca 4 uker begynte hun å kun sove veldig korte lurer i vuggen sin, og våknet raskt. Løsningen var å gå turer med henne, for da sov hun så lenge vognen var i bevegelse..Veldig slitsomt da du aldri får sjanse til å gjøre noe annet enn å prøve å få babyen til å sove...Nå er hun 5 mnd og kan sove lenge (2-3 timer) i vognen sin ute..Noen ganger våkner hun i løpet av hvilen, men da klarer vi som regel å bysse/trille henne videre i søvn...Mitt råd er å akseptere at det er slik, og prøve å få til noen turer med henne hver dag, slik at hun får seg litt søvn..Overtrøtte babyer er ikke kjekt! Forhåpentligvis vil det gå seg til med alderen..Jeg håper fortsatt...Spent på om helsesøster har noen råd her - de vi har fått fra helsestasjonen har ikke funket....
 
Back
Topp