Sove i vogn?

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Har ei jente på 4 mnd som blir veldig sint når vi skal legge henne til å sove i lekegrinda si på dagtid, klyper å lugger, så det blir til at vi går rundt med henne til hun sovner.. Når vi legger henne om kvelden i senga si, er det ikke en lyd fra henne, hun sover som regel med en gang. Men nå i det siste har jeg lagt henne i vognen inne (på dagtid) og triller henne frem og tilbake, da sover hun etter 5min. Er det dumt å venne henne til det? Går tur hver dag ute, men kan jo ikke gjør det for hver gang hun skal sove..

??:-\

Vi brukte vognen på dagtid, hadde den inn i gangen. Senere gikk vi over til å bruke senga. Men hun nektet å bruke vuggen vi hadde fått låne.

Lillegutt sover alltid i vognen sin om dagen, der han sover best, men slipper å trille på han, bare legger han ned og sovner etter et par minutter :) prøvde å venne han til andre sovesteder på dagtid, men uten hell, så har bare fortsatt med vognen :) bedre at de sover godt enn at de er slitne, trøtte og grinete :) Og når de begynner i barnehagen sover de jo ofte i vognene sine så ser ikke problemet med det :)

Jeg synes det beste er å venne dem på å sovne i forskjellige settinger, men vil de ikke så må de ha søvn uansett. Da tar man den løsningen som fungerer.

Vår måtte trilles i søvn på dagtid fra starten av.Sov inne også, men svært dårlig. Sov kort med vogna i ro. Eg såg på det som vinn-vinn da eg liker å gå tur, så for meg var det ikkje noe problem. Fikk bare mye mosjon :D De siste 2mnd har hun sovnet i vogna uten noen form for bevegelse. Og kan sove leeeenge. Startet helt av seg sjøl, så var nok en endring i søvnmønsteret :) Ble akkurat 1 år. Er nok ikkje noe fasit på dette dessverre :)

Vi hadde en gutt som likte godt å sove i vogna si. Enten ute på altan, eller på soverommet med vinduet åpent.
Va vi ute og trilla så søv han godt, men våkna med en gang e stoppa vogna.
Kan hende din baby synes det blir for stort å sove i lekegrinda. Ta babybagen av vogna og sett den i lekegrinda så blir det trangere og lunere.

Vi hadde en gutt som likte godt å sove i vogna si. Enten ute på altan, eller på soverommet med vinduet åpent.
Va vi ute og trilla så søv han godt, men våkna med en gang e stoppa vogna.
Kan hende din baby synes det blir for stort å sove i lekegrinda. Ta babybagen av vogna og sett den i lekegrinda så blir det trangere og lunere.
Hun sover i babynest :-)

Min jenta Sov i vognen på køkken fra dag 1 me kom hjem tills hon blev 8 mnd. Eg trilla inte henne fram å tillbacks , sek gick vi øver i seng.

Alltid vogn på dagtid på begge ungene.

Da kan de sove hvor som helst og man blir ikke avhengig av å være hjemme til fast tid hver dag ;-)

I tillegg er det lettere for overgang til bhg der det som oftest bare er vogn å sove i.

Har aldri vært ute og trillet tur hver gang, la de ut i vogn på verandaen eller i gangen ved kaldt vær.

Alltid vogn her på dagen :-) liker å skille mellom natt og dag. Må som regel trille litt før ho sovner... 7,5 mnd :-)

Jeg synes det er greit å ta den løsningen som fungerer akkurat nå. Ikke tenk på at du kan skape dårlige vaner, det er for tidlig for det. Søvnrutinene kommer til å endre seg masse i løpet av det første leveåret uansett.

Jeg synes det er greit å ta den løsningen som fungerer akkurat nå. Ikke tenk på at du kan skape dårlige vaner, det er for tidlig for det. Søvnrutinene kommer til å endre seg masse i løpet av det første leveåret uansett.

Signerer endringene.... Når en er så glad for noe som fungerer feks ved legging på kveld er det ikke lenge det varer før det er en ny fase og en begynner på an igjen :P

Back
Topp