Sove i vogn/vugge?

Shittpomfritt

Glad i forumet
Min lille er nå 5uker og vil kun sove oppå meg, eller på nettene går det greit men vi samsover:) men er det noen som har noen tips til å få han til å sove i vogna? Jeg vil jo trille tur!! Må bysse han i søvn og hellest i bæresjalet da han har kolikk, men legger han ifra meg så tar det maks 5-10minutter før han er våken igjen.:/ uansett om jeg triller eller vogna står iro.. Han er ikke for varm/kald.. :) samme gjelder vugga...

off! høres slitsomt ut, nå vet jeg egentlig ikke for jenta mi vil kun sove i vogn:P men har du prøvd å pakke han inn i teppe litt stramt så han kanskje tror han er inntil deg?
kanskje med et teppe som lukter litt deg:P

Har du prøvd med koseklut? Jeg har en gulpeklut som han ligger å holder rundt og stryker seg selv i ansikte med :) åsså får han ligge litt på siden i vogna :) men i vuggen på nattestid må han ligge på rygg. Men han har koseklut der også :) med den kan han sovne inn av seg selv også :)

Henta en av mine brukte singleter nå å skal prøve å legge han ifra meg, må bare manne meg opp!:p om det funker så skal jeg sove med en av gulpeklutene hans å la han få ha med:)

Jeg har to sånne koseklut kaniner som jeg har sovet med og sittet med under klærne mine når jeg har husket det for å se om det kan hjelpe Neah å roe seg i vogn eller seng. Jeg vet ikke om det funker egentlig, for hun liker generelt å ligge med ting trykket opp i trynet når hun sover, for det er slik hun ligger og koser på pappaen sin. Med trynet trykket inn i halsgropen hans. Om han flytter på hodet, flytter hun sitt hode etter.

Når hun har vondt i magen, så tuller jeg henne litt stramt inn i et helseteppe med mest lag på magen slik at det blir varmt. Her er det dødfødt å legge henne på rygg, for hun snur seg over på siden selv :p

For å få henne til sove lenger, pakker jeg en dyne tett rundt henne. Hun liksom "merker" at det er åpent rundt henne, og det er kun greit i vår seng.

Om det er spesielt at han kun vil sove på deg, og ingen andre, kan du jo ta en topp du har brukt en dag og legge ved :)

Her har det funket å legge to rullede håndlær som pølser på hver side i vognen med et helseteppe over, slik at han er litt mer omsluttet. I tillegg har jeg lagt han litt på siden istedet for rett på ryggen, samt lagt kosen hans litt inntil hodet. Plutselig gikk han fra å ikke ville ligge der i det hele tatt, til at han sover 4(!!!) timers lur i den hver dag nå for tiden:) 

Han skal sove på meg ja!! Skal prøve topp og eller få lukt på en koseklut.. Han har å snudd seg over på siden helt fra han var født så.. Kan tippe han over å rygg på natta når han sover tungt!!:) håper noe virker for nå er jeg lei av å sitte hjemme... Vi er ute nesten daglig men bruker jo mer tid på å få han til å sove enn noe annet..:)

fant faktisk fram vognposen nå idag så kanskje den gjør det litt lunere i vogna, ja vi bor laangt nord, ja det er kaldt hær ;) :p

Back
Topp