Sove i vogn eller seng?:-)

Ønsker2014baby

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Det lurer jeg på! Noen sa til min samboer at når babyen er nyfødt så skal h*n ligge i vogna, pga at av h*n kan fryse av og ligge i sengen når de er så små. Er dette sant? Eller brukte de og gjøre det i gamle dager? Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper veldig på ett barn som sover der det passer seg jeg. Frisk luft har de bare gode av så lenge det ikke er mange kuldegrader. Vil prøve å ikke venne barnet til å måtte bli trillet for å sove. Det er nemlig veldig slitsomt å trille og trille hver gang de skal sove, måtte det md sønnen min en periode. Så her blir det litt i vogn og litt inne i vugge eller moseskurven. Kommer ikke til å finne frem sprinkelsenga på leeeenge, de drukner i den i begynnelsen , så jeg føler det er best med kurv eller noe mindre .. Evt babynest da :) De fryser vel neppe mer i senga enn ute i vogna i oktober !???

Her skal han sove i vugge på soverommet og vogn ute og babynest i stua hvis det lar seg gjøre. Slik jeg har forstått det så kan de fint sove ute i vogn, men ikke under en viss grad. Tror nok ikke jeg kommer til å tørre å ha han ute de første månedene men :-P

Ved normal temperatur på soverommet er det vel det samme om den sover i vognbaggen, seng eller hva som helst . Vi skal bruke sprinkelseng med nest oppi så han føler seg litt inntulla, men vet både min søster og brors barn sov i vognbag når de f.eks var på besøk hjemme hos foreldrene våre når de var for små til reisesenga.
Vil heller ikke anbefale trilling og byssing som den primære sovemedisin, det skaper bare trøbbel senere. Ja man bysser selvsagt og triller, men greit at det ikke er det som MÅ til for å sovne.
Noe av det mest irriterende jeg vet er når foreldre kommer i barnehagen med et barn på 12-15mnd og sier at barnet må trilles i søvn, takk og hadebra. Vi har ikke tid å vugge 10 barn i søvn... bah! Så her hjemme blir det iallefall å prøve så langt det lar seg gjøre med å sove uten noe dilldall (Det blir neppe å funke, men lov å håpe....)

Trilling og bysses i søvn er et velkjent fenomen i barnehagen, dessverre, eller at de små er vant til å sove i total stillhet. Det er et rent h....når de skal sove i vogn og ute i barnehagen, spesielt når de andre barna er ute. Da må man stå klar ved hver minste lille lyd...

Om man er heldig får man et barn som sover hvorsomhelst og nårsomhelst. Vogn, sprinkelseng eller vugge? Tror ikke det har så mye å si, så lenge barnet er kledd etter årstid og temperatur. Men ligger barnet uten dyne og ikke er inntullet, er sjansene store for at barnet vil fryse. Bør ikke sove ute om det er for kaldt, dvs minusgrader.
Knøttet vårt skal i begynnelsen sove i vugge..

Har seng på soverommet, tenkte å kjøpe sovepose lignende som jeg kan ha på babyen. I stua står vogga som babyen kan sove i. Vi har lite muligheter for trilling av vogn hvor vi bor så jeg tror i grunn ikke vogna vil bli brukt så mye. Vi bruker nå vogna som guttungen hadde for 5-6 år siden, så slapp vi å kjøpe en ny som vil bli lite brukt.

Vi har leandervugge på vårt soverom, sprinkelsenga på hans soverom, babynest og vugge i stua og vogn som han kan sove i ute. Med toåringen bodde vi i blokk når hun ble født og kunne derfor ikke sette vogna ute når hun skulle sove, det gjorde at hun ikke likte å sove i vogn før hun begynte i Bhg så skal være obs på det nå at lillebror blir vant til å sove litt overalt, ikke bare i seng inne på mørkt, kjølig og helt stille rom sånn som storesøster var :)

Ved normal temperatur på soverommet er det vel det samme om den sover i vognbaggen, seng eller hva som helst . Vi skal bruke sprinkelseng med nest oppi så han føler seg litt inntulla, men vet både min søster og brors barn sov i vognbag når de f.eks var på besøk hjemme hos foreldrene våre når de var for små til reisesenga.
Vil heller ikke anbefale trilling og byssing som den primære sovemedisin, det skaper bare trøbbel senere. Ja man bysser selvsagt og triller, men greit at det ikke er det som MÅ til for å sovne.
Noe av det mest irriterende jeg vet er når foreldre kommer i barnehagen med et barn på 12-15mnd og sier at barnet må trilles i søvn, takk og hadebra. Vi har ikke tid å vugge 10 barn i søvn... bah! Så her hjemme blir det iallefall å prøve så langt det lar seg gjøre med å sove uten noe dilldall (Det blir neppe å funke, men lov å håpe....)

Ja, jenta vår skal sove i baby-nestet :D

Håper på vugge og seng inne, og vogn ute for langluren fra dag 1.. Så deilig å ha baby som sover ute:)

Vår skal sove i enten vugge, sprinkelseng eller lekegrind med babynest inne. Ute: vogn. satser på mest mulig vogn denne gangen også som med storebror, han sov så vannvittig godt utendørs i vogna si :)

Ikke hørt noe om dette med frysing.. :p

Inne kjeme han t å sova i babynest, så blir flytta rundt mellom sprinkelseng, vogga og leikegrind. Ute blir da i vogn :)

Her blir det sprinkelseng på soverommet, kurv på stua + vogn ute. Satser på at alt funker?! Greit å være optimist ;) Har babynest da, det kan jo flyttes rundt etter behov :)

Vår skal sove i enten vugge, sprinkelseng eller lekegrind med babynest inne. Ute: vogn. satser på mest mulig vogn denne gangen også som med storebror, han sov så vannvittig godt utendørs i vogna si :)

Ikke hørt noe om dette med frysing.. :p
Samme her.

Folk skal bry seg med alt.. Hvor dere vil at babyen deres skal sove er da opp til dere!

-Fra appen-

Sprinkelseng på soverommet vårt, vugge i stua (til soving på dagtid i starten) og vogn ute :)

Jenta vår skal i hvertfall sove i vogn hvis det går (på dagen). Da kan hun sove hvor som helst. Vil ikke måtte dra hjem til senga for at hun skal sove. Vogn er jo genialt. Gå turer er bare godt for oss alle i familien, så jenta vår håper jeg at liker det også:) Men jeg kommer til å ta ting som de kommer. Man vet aldri hva slags personlighet babyen har, eller om det blir kollikk eller andre plager. Vi måtte bysse mye på datteren vår når hun var liten, men i dag sover hun hvor som helst, med eller uten lyder rundt seg:) hun er trygg og liker å legge seg. det går seg til!

Sprinkelseng med babynest på rommet, vugge og babynest på stua og vogn ute :)

Nå tenker jeg bare på om natten :) hehe, på ettermiddagen skal hun sove i stua i vugga med meg! Haha <3

Her blir det vugge kun på natta på vårt rom, fram til han/jeg er klar for å flytte han i sprinkelsenga på eget soverom :) På dagtid får han sove i vogn ute (jeg syns barn har gått av frisk luft og litt bråk), i lekegrinda og i kurv :) men blir nok lite med ruging på vogna for å få han til å sove (hvis det lar seg gjøre så klart)! Håper vi bare kan legge han ned også er det natta, vil ikke være den som bærer eller ruger på babyen i 1 time før han sovner...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Back
Topp