Sove i vippestol

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Babyen min sovner av i vippestolen, og når jeg tar han opp for å legge han i vugga går det fem minutter til han er våken igjen... Men han bør vel ikke ligge for lenge i vippestolen når han er bare fem uker eller...?

Babyen min sovner av i vippestolen, og når jeg tar han opp for å legge han i vugga går det fem minutter til han er våken igjen... Men han bør vel ikke ligge for lenge i vippestolen når han er bare fem uker eller...?
Dette lurer jeg på også :) ser veldig fredfylt ut da :)

Dette lurer jeg på også :) ser veldig fredfylt ut da :)
Ja gjør jo det, og når han trives med det er jeg fristet til å la han være der... Må kanskje spørre helsesøster når vi skal på kontroll :)

Helsesøstere sier at de ikke bør være i vippestol mer enn 30min om dagen.

Tenker at om babyen din sovner der, så kan h*n fint sove der en gang i løpet av en dag, en ikke flere ganger og da bør du ikke bruke vippestolen noe mer den dagen.

Nei, det er ikke bra for ryggen deres.
Legg ham heller på brystet ditt, eller ha en varmeflaske i vogna først, så det ikke er kaldere der enn i vippestolen, og legg gjerne en av dine brukte t-skjorter under ham, eller gå med en klut i halsen litt og putt den i vogna, så det lukter deg. :)

Tenker det kommer ann på vippestolen. Her ligger han like flatt i den som i vuggen. Så bortsett fra at vippestolen er veldig lav og derfor lett for katten å legge seg på han. Hadde han nok lagt der mer. Men føler jeg ikke kan slippe stolen av syne pga katten.

Ja, det spørs også på vippestolen.
Vi har en babybjørn og den kan han ligge veldig lavt/flatt i.

Ja, det spørs også på vippestolen.
Vi har en babybjørn og den kan han ligge veldig lavt/flatt i.
Vi har også babybjørn, men som du skrev lengre opp så bør de jo ikke ligge der alt for mye i løpet av en dag :) Hvis det bare er mens jeg lager middag så tror jeg at jeg lar han sove der :)

Så heldig du er som har en baby som sovner!!!! Jeg må rugge, vugge, kose og gå rundt. Så fort jeg legger han fra meg ---> pling! Lys våken!

Nyt det vil jeg si :-)

Så heldig du er som har en baby som sovner!!!! Jeg må rugge, vugge, kose og gå rundt. Så fort jeg legger han fra meg ---> pling! Lys våken!

Nyt det vil jeg si :-)
Skriver under på dette! Må gå lange turer for å få han til å sove på dagtid [emoji27]

Vi har også babybjørn, men som du skrev lengre opp så bør de jo ikke ligge der alt for mye i løpet av en dag :) Hvis det bare er mens jeg lager middag så tror jeg at jeg lar han sove der :)

Det ville jeg gjort også :)

Nyt det vil jeg si :)

Har du prøvd å varme opp plassen der han skal ligge, og legge noe som lukter av deg der?
(Det funket ikke for oss, men jeg vet det funker for mange.)

Sånn har min kar vært de siste par nettene... Har bare gitt opp og latt ham ligge i senga vår, men bør vel tenke meg om ellers får vi vel store problemer senere med å venne han til sin egen seng... :(

Sånn har min kar vært de siste par nettene... Har bare gitt opp og latt ham ligge i senga vår, men bør vel tenke meg om ellers får vi vel store problemer senere med å venne han til sin egen seng... :(

Min vil ikke sove i senga vår heller han.... Vil bare sove på armen når jeg går rundt i huset..

Nei nei! Du kan ikke gi dårlige vaner eller skjemme de bort med nærhet i denne alderen her. Snuppa mi er 1,5 mnd nå snart og har sovet helt inntill meg hver natt, noe som føles helt riktig og gir masse mer søvn til oss begge to. Når hun er klar legges hun i egen seng. Det var 0 problem med storebror.
De små trakter så etter trygghet og nærhet disse første mnd, så om noen sier at du lager dårlige vaner for fremtiden så bare overhør det og gi dem alle nærhet de trenger nå, det gir bare trygge barn! :)

Jenta vår sov i samme seng som oss i 13mnd. Da viste hun tegn til at det var greit med egen seng. Etter 17mnd viste hun tegn på at det var greit å komme på eget rom i stor-jente-seng. Vi har alltid fulgt hennes behov. Aldri hatt noe problem med legging eller soving.

Nei nei! Du kan ikke gi dårlige vaner eller skjemme de bort med nærhet i denne alderen her. Snuppa mi er 1,5 mnd nå snart og har sovet helt inntill meg hver natt, noe som føles helt riktig og gir masse mer søvn til oss begge to. Når hun er klar legges hun i egen seng. Det var 0 problem med storebror.
De små trakter så etter trygghet og nærhet disse første mnd, så om noen sier at du lager dårlige vaner for fremtiden så bare overhør det og gi dem alle nærhet de trenger nå, det gir bare trygge barn! :)
Ja du har nok rett i det. Tenkte ikke sånn på det. Vil jo at lille gullet skal ha den tryggheten han trenger, så skal la han få sove sammen med oss når han vil. I natt har han faktisk sovet i fem timer i strekk i sin egen seng! Mamma jubler ;)

Uf, kjenner meg igjen i det du skriver.. Hun sovner når hun ammer, men når jeg legger hun fra meg i babynesten med et varmt teppe som hun har hatt rundt seg, så er hun lys våken..

Back
Topp