Sove i sportsdelen på bugaboo buffalo?

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Vi har brukt sportsdelen i noen uker nå, og mini er kjempefornøyd. Leste på warning lappen på selene i dag, og der står det at den ikke er ment at barn skal sove i den. Noen som vet hvorfor? Mini sover 2-3 timer om dagen i den.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
De har jeg ikke lest på. Frøkna sover også kjempe godt i den!

Vi har med den delen på ferie nå og er knall fornøyd.

Kan ikke forstå hvorfor de ikke skal kunne sove i den..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vil tippe pga kvelingsfare eller noe sånt vist det er på selve selene det står? Sikkert ingen fare, men de vil jo gjerne advare mot det meste for å slippe å få sak mot seg ved evt uhell?
 
Synes det høres merkelig ut. Så tipper kanskje det er ment om selene ja. Blir litt tåpelig å lage en vogn med seler som man faktisk kan kveles i da, for å sove uten seler vil jo også være livsfarlig for dem nå etterhvert.
 
Er ikke bugaboo et amerikansk merke? De har jo advarsler på absolutt alt, så de ikke skal bli saksøkt. Warning: hot på kaffen er jo tidenes prakteksempel.
 
Ja, men vist man leser på barnelekene og utstyret man har, så står det jo advarsel på nesten alt sammen...så tror bare de er litt førevar :)
 
Er ikke bugaboo et amerikansk merke? De har jo advarsler på absolutt alt, så de ikke skal bli saksøkt. Warning: hot på kaffen er jo tidenes prakteksempel.
Nope, nederlandsk.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Står "this reclined seat is not intended for a child to sleep in" - så da gjelder det jo selve sittedelen. Ble brått litt skeptisk...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg har prøvd å Google uten å finne noe. Kan sende en mail Bugga når jeg kommer hjem, ble nysgjerrige...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vitsen med å lage en vogn med liggestilling da a?
 
Kan den legges helt ned? Helt flatt? Er vel kanskje noen som mener at de ikke skal sove litt "sittende", og at denne advarselen bygger på det?
 
Ser også en del plasser det står at vognene ikke er laget for at barn skal sove i de om natta. Så er jo kanskje det de mener da?
 
Ser også en del plasser det står at vognene ikke er laget for at barn skal sove i de om natta. Så er jo kanskje det de mener da?

Så litt i bruksanvisningen nå, står at hvis barnet skal sove så skal man bruke egnet seng eller barnevogn. Så virker som om man ikke skal sove i sittedelen i det hele tatt...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Så litt i bruksanvisningen nå, står at hvis barnet skal sove så skal man bruke egnet seng eller barnevogn. Så virker som om man ikke skal sove i sittedelen i det hele tatt...


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det er jo veldig merkelig. Er det fordi det er litt sånn grop der hvor rumpa er? Jeg har samme type sportsdel, bare en annen en bugaboo. Hun ligger jo ikke helt flatt, blir jo sånn liten skåning. Men hun sover jo da:)
 
Det er jo veldig merkelig. Er det fordi det er litt sånn grop der hvor rumpa er? Jeg har samme type sportsdel, bare en annen en bugaboo. Hun ligger jo ikke helt flatt, blir jo sånn liten skåning. Men hun sover jo da:)

Han sover godt han her og:) Men ser at han får en knekk i nakken, hodet blir liggende til den ene siden. Og siden han har hatt vondt i nakken etter fødsel blir jeg bekymret for at dette gjør at det kommer tilbake.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Han sover godt han her og:) Men ser at han får en knekk i nakken, hodet blir liggende til den ene siden. Og siden han har hatt vondt i nakken etter fødsel blir jeg bekymret for at dette gjør at det kommer tilbake.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Hm, ja hodet blir for liggende litt til siden her å. Men det blir jo det samme i bilstolen også, hvertfall nå som vi ikke har nakkepute.
Alternativet må jo være å selge vogna og kjøpe ny hvis du er veldig bekymret.
 
Hm, ja hodet blir for liggende litt til siden her å. Men det blir jo det samme i bilstolen også, hvertfall nå som vi ikke har nakkepute.
Alternativet må jo være å selge vogna og kjøpe ny hvis du er veldig bekymret.

Var innom babyshop i stad for å kikke på alternativer. Men hun som jobbet der kunne ikke skjønne at han ikke lå godt, det hadde hun aldri hørt om før. Resten av tiden vi fikk hjelp dro hun frem alt det negative med de vognene jeg så på. Den håndbremsen går fort i stykker, denne punkterer veldig lett, glidelåsen er vanskelig på denne etc. Virket som om hun ikke hadde lyst til å selge meg en vogn!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Var innom babyshop i stad for å kikke på alternativer. Men hun som jobbet der kunne ikke skjønne at han ikke lå godt, det hadde hun aldri hørt om før. Resten av tiden vi fikk hjelp dro hun frem alt det negative med de vognene jeg så på. Den håndbremsen går fort i stykker, denne punkterer veldig lett, glidelåsen er vanskelig på denne etc. Virket som om hun ikke hadde lyst til å selge meg en vogn!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Kanskje hun mener at bugaboo er en bra vogn og ikke vil lure deg til å kjøpe en ny:)

Her kan du se liggestillinga på vogna vi har, hun ligger litt skrått og med rumpa i en grop.
 

Vedlegg

  • 1410627309018.jpg
    1410627309018.jpg
    122,4 KB · Visninger: 89
Jeg synes frøkna ligger veldig godt i sportsdelen på Bugga, men vi har jo en Bumbleride indie også. Den er mye lunere enn Buggaen. Har ikke lagt merke til at hun ligger i noe spesiell stilling med hodet, nå er ikke akkurat soving på dagen det største problemet hos oss heller da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp