Vi bor i leilighet uten heis og dermed har det vært bortimot uaktuelt å trille henne i søvn hver gang hun skulle duppe, så helt fra hun var baby har hun sovet samme sted på dagen og på natten, og selvsagt i vognen om vi har trillet på dagen da. I starten sov hun i kurv som jeg flyttet rundt i huset, og etterhvert sprinkelseng på soverom. Nå hadde vi riktignok en unge som ikke sov om natten de første 3-4 mnd, men det kom seg på plass etterhvert. Og vi har aldri hatt noen problemer med forskjell på dag/natt selv om hun supper i senga på dagtid. Nå er hun halvannet og har nylig begynt i barnehagen. Der sover hun jo ute i vogn, så nå den siste tiden har det vært litt vanskelig å få henne til å sove i senga på dagen. Nå sovner hun mye lettere - og sover lengre - i en vogn på balkongen.
Jeg tror egentlig det handler om vane - uansett om man gjør det ene eller andre. Når jeg var i permisjon var hun vant til å sove i senga på dagen og det påvirket ikke nettene. Nå er hun vant til vogna på dagtid og foretrekker den, men de gangene hun har sovet i senga på dagen har det ikke påvirket nattesøvnen (det har bare tatt lengre tid å sovne på dagtid).