Sove i senga på dagtid

Plutselig blir vi 5.

Flørter med forumet
Hei!
Min sønn på snart 5 mnd sover alle duppene på dagtid i vogna. Blir imidlertid bare smådupper på ca halvtime. Har lyst til å prøvd å legge han en dupp inne i senga, men er redd for å ødelegge nattesøvnen..

Noen som har noen tips?

Vår datter sov i senga på dagtid fra hun var 8-9 mnd til hun sluttet å sove, sov godt der og det påvirket ikke natta. Hadde det i helt mørkt der inne da.

Med nr to så har jeg alt gjort noen forsøk, uten suksess, men vi vil nok fortsette...

Kort sagt så er min erfaring god.

Så selv om du har lagt de i senga på dagtid, har de skjønt forskjell på natt og dag? Slik at de ikke våkner tidlig på natta. Er jo litt redd for å ødelegge en god legge og nattrutine

Så selv om du har lagt de i senga på dagtid, har de skjønt forskjell på natt og dag? Slik at de ikke våkner tidlig på natta. Er jo litt redd for å ødelegge en god legge og nattrutine

Min sover mye bedre og lengre i sengen sin på dagtid enn andre steder. Han har aldri hatt problemer med å forstå forskjell på dag og natt.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Hadde vært så bra! Er koselig å trille, men blir litt mye. Hadde vært godt med en lengre dupp som heller ike trengte konstant gynging. Han sover jo fint i senga på dagtid!

Hvor gammel er din baby, maisen?

Alle mine har sovet inne i senga på dagtid. Jeg har aldri tenkt på det som noe problem. Går veldig fint!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hadde vært så bra! Er koselig å trille, men blir litt mye. Hadde vært godt med en lengre dupp som heller ike trengte konstant gynging. Han sover jo fint i senga på dagtid!

Hvor gammel er din baby, maisen?

Han er snart ett år og har sovet i sengen sin siden han var 2-3 mnd.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Jeg var redd for akkurat det samme da min kun ville sove i vogn. Plutselig ble han nødt til å sove inne, fordi vi var på fjellet og det var veldig vind og snøvær. Var en kamp første luren pg deretter gikk det lettere. Han var avhengig av å bli trilla i søvn. Etter det har han sovi mye bedre på dagtid, og jeg kan bare legge han ned:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ble aldri noe problem med dag/natt:-) ville prøvd om jeg var deg:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jenta mi på 2,5 mnd sover i senga på dagtid. Men da sover hun som flere korte istedenfor en lang dupp når vi triller.
I vogna kan hu sove tre timer i strekk så lenge vogna er i bevegelse, mens inne sover hun som regel 1-1,5 timer. Om natta sover hun 8-9 timer i strekk.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jentungen her og sov duppane sine i sengo på dagen.
Dei fyste månane sov ho i vogno, men vart vanskeligare og vanskeligare å fåho t å sova, så t slutt la me ho i sengo, og sov lange duppa på 2-3 tima 2 gonga t dagen ;) Sov og rundt 10-12 tima på natt :)

Vi bor i leilighet uten heis og dermed har det vært bortimot uaktuelt å trille henne i søvn hver gang hun skulle duppe, så helt fra hun var baby har hun sovet samme sted på dagen og på natten, og selvsagt i vognen om vi har trillet på dagen da. I starten sov hun i kurv som jeg flyttet rundt i huset, og etterhvert sprinkelseng på soverom. Nå hadde vi riktignok en unge som ikke sov om natten de første 3-4 mnd, men det kom seg på plass etterhvert. Og vi har aldri hatt noen problemer med forskjell på dag/natt selv om hun supper i senga på dagtid. Nå er hun halvannet og har nylig begynt i barnehagen. Der sover hun jo ute i vogn, så nå den siste tiden har det vært litt vanskelig å få henne til å sove i senga på dagen. Nå sovner hun mye lettere - og sover lengre - i en vogn på balkongen.

Jeg tror egentlig det handler om vane - uansett om man gjør det ene eller andre. Når jeg var i permisjon var hun vant til å sove i senga på dagen og det påvirket ikke nettene. Nå er hun vant til vogna på dagtid og foretrekker den, men de gangene hun har sovet i senga på dagen har det ikke påvirket nattesøvnen (det har bare tatt lengre tid å sovne på dagtid).

Hei!
Min sønn på snart 5 mnd sover alle duppene på dagtid i vogna. Blir imidlertid bare smådupper på ca halvtime. Har lyst til å prøvd å legge han en dupp inne i senga, men er redd for å ødelegge nattesøvnen..

Noen som har noen tips?

Mini sover ofte i senga på dagen, men vi har det alltid lyst der inne. Tar opp rullgardina etc. Fikk beskjed på hs at det helst skal være lyst og lyder på dagen, og mørkt og stille på natta.. dette er med på å lage et klarere skille mellom natt og dag :) Det er jo aldri mørkt når de sover ute i vogna på dagen, så tenker det er naturlig at det samme gjelder hvis de sover inne :)

Gutten har sovit i sengen. Da har han sovit længst å best. Har ikkje vart noen problemer med nattesøvnen da.

Bare å legge han der og ha det lyst i rommet ikke mørkt. Babyer over 3 mn vet forskjell på natt og dag.

Her har begge mine barn lagt på soverommet i sengen på dagsoving alltid, vi hadde ikke sted vognen kunne stå tørt ute om de sov i den.

Min sover i sengen på dagtid også, aldri vært noe problem å skille natt og dag. Kan nesten stille klokken etter duppene hennes også. Alltid 45 min både i vogn og seng. Så når hun sovnet så er det klar-ferdig-gå for mor og husarbeidet :)

Vi kunne legge lille både i vogna og senga, men hun sov sjelden mer enn en halvtime/time.

Ingen forvirring på nattesøvnen her da vi startet med dagsoving i seng for ett år siden. Han er nå 1,5 år og sover som oftest i sengen sin. Da sover han bedre, lengre og roligere.
Samtidig kan han også nå sove bedre i vogn, men om vi likevel er hjemme legger jeg han likevel i sengen!
Vi går jo ikke og legger oss utendørs om vi må sove på dagen :p
Og det er veldig få andre land som bruker å legge ungene ute i vogn for å sove.

Sofie sov alle sine blunder i senga utenom mer sporadiske trilleturer, det var aldri noe problem hos oss. :)

Back
Topp