Sove i egen seng!

fruluna

Forumet er livet
Nå er vi ikke så mange aktive inne her, men ville bare høre med dere andre februar-mammaer..
Sover babyen i egen seng eller i senga deres?

Linnea vil ikke sove i egen seng. Vi har satt bagen til vogna oppi sprinkelsenga så den ikke skal være så stor, men hun vil ikke sove der.
Har saueskinn og gjort det lunt og varmt, og har prøvd å legge varmeflaske der og alt mulig..
Men til ingen nytte.
Så hun sovner bare hvis hun får sove sammen med oss..

Gjør jo egentlig ikke så mye, for det er veldig kjekt i forhold til amming og sånn (kan bare ta ut puppen [;)]), men er redd for at vi skal få problemer med å få henne til å sove alene siden..

Hadde vært kjekt å høre hva dere gjør?

jonas sover i egen seng.. men om morningen pleier jeg og ta han oppi til meg, så sover han på brystet mitt..[:)] d er så koselig.... [:)]

Vi har litt av det samme "problemet" her... Det som hjalp for oss var varmeflaske i senga oppå saueskinn en halvtime før hun skulle legges for så å legge den langs kanten når vi legger henne ned i sengen. Det dere også kan prøve, som vi har blitt annbefalt, er å legge en flanellklut (e.l) med litt melk fra deg på slik at hun kjenner lukten din da det ofte er det de savner... Det siste har jeg ikke prøvd da varmeflaska funket på meg... Sikkert verdt et forsøk uannsett [;)].

Men det er så deilig å ha dem i senga med seg da - men får jo ikke sove skikkelig da en konstant er redd for å rulle oppå etc. dem...

Men vet der hva helsesøster som var her på hjemmebesøk sa?
En liten baby klarer aldri i verden å varme opp en diger sprinkelseng alene.. Så det var veldig få babyer som slo seg til ro i de.
Så hun sa at vi måtte ha bagen oppi senga og gjøre det lunt og varmt i den. Og ha på henne masse klær. Helst ull!

Vi har gjort det da, og prøvd varmeflaske- trikset også. Det funket da vi la henne , men så var det da jeg hadde ammet etter et par timer da.. Da var det samme leksen igjen..
Så da havnet hun oppi hos oss igjen. [&:]

ORIGINAL: GoUngen

har bare hatt han hjemme 1 dag, mn virker som om han har snudd døngnet opp ned :-( oppe noen timer om natta. noen andre også?

han ville ikke sove i sprinkelsengen sin i d hele tatt :-( idag skal vi prøve baggen oppi. for han sover godt i vuggen i stua. så blir spennende å se i natt ...

sover barna deres me en gang dere legger dem? el må dere kose først så de sover iarmene?

suger dem fært? smokk? lillefingeren din?

Linnea vil gjerne sovne med puppen i munnen, men smokk bryr hun seg ikke om..

Må bare fortelle at i natt sov hun i sin egen seng!! Var litt strenge og ga ikke etter for presset.. He he.
Er så rart med det når det er midt på natta og man er supertrøtt..
Tok henne selvfølgelig opp når hun skrek, men la henne ned i sin egen seng igjen med en gang etterpå.
Men da klokka var 7 i dag tidlig fikk hun sove sammen med oss.. Må ha litt kos også [:)]

Noah ville heller ikke sove i sengen sin i natt...må si d er kjæmpe godt og praktisk å ha han mellom oss på natta...men må nok prøve å legge bagen i sengen slik at det bli lunere og tryggere...

å så godt å høre at Linnea også er sånn... Thea vil heller ikke sove i egen seng.. eller det vil si første natta sov hun i egen seng hvis jeg pakka henne inn i dyna. også fikk hun pupp oppi senga vår. men inatt nytta det ikke å legge henne i vugga si.. så da har hun sovet i senga vår... og ja det er kjempe enkelt iforhold til amming; slenger ut puppen også kan man halv-sove litt selv og!

Blir så trøtt av noen av amme-rundene jeg... klarer nesten ikke holde øya oppe.. Flere som har det sånn?!

Jeg var så fast bestemt på at Thea skulle vennes til å sove i egen seng, men nå klarer jeg jo ikke la henne ligge der å gråte. Og tror nok hun trenger en del nærhet, tenk hvor nært vi har båret disse barna våre i 9 måneder.. det er stor omveltning for en liten en å plutselig skulle være alene... Har hørt om flere som har hatt barna sovende hos seg i begynnelsen, og plutselig har bare barnet funnet ut at det er greit å sove i egen seng.

Men jeg har ingen gode råd til deg Fruluna... ikke enda ihvertfall...

Det går veldig opp og ned her med den sovinga i egen seng... I natt var hun kul umulig og skulle iallefall ikke sove oppi der. Så da ble det til at hun lå sammen med oss..
Noen ganger går det greit å legge henne oppi sin egen seng, andre ganger ikke..

Stakkars begynner hun å skrike tar jeg henne opp med en gang, klarer ikke la henne ligge å skrike iallefall!! Huff!

Men vi får tro det går seg til etterhvert! Det viktigste er at de føler seg trygge og elsket syns jeg [:D]
Helt enig med deg Jordbæret, at de trenger nok nærheten.. Merker jo hvor fort de roer seg når de kommer inntill en annen sin kropp..

Det var godt å høre at det ikke bare er Heike som ikke vil sove i egen seng. Hadde også på forhånd trodd at jeg skulle klare å få han til å ligge i egen seng....Men så er det jo så godt å ha han hos seg og jeg kjenner at jeg ikke styrer så lenge før jeg tar han opp til oss.

Skal legge lammeskinnet i senga hans i kveld og prøve å lage den litt mindre. Så kanskje det blir litt tryggere... Så flott med masse tips og slik[:)].

I natt sov han faktisk i si seng til klokka halv 6 [:D]. Da var det tid for koz i vår seng:)

Back
Topp