Sove i egen seng

tingeling1990

Glad i forumet
I begynnelsen lå den lille på brystet mitt gjennom natta, men vi ble begge så veldig svette.. mannen er veldig urolig om natten og kan fort få en spasme der han slår (ufrivillig) så vi tør ikke å ha henne i sengen mellom oss.. vi la henne derfor ganske tidlig i egen seng ved siden av meg.. jeg plukker henne opp når hun våkner ca hver 2.-3. Time og ammer, lar henne sovne på meg og deretter tilbake i sengen.. leser så mye om samsoving og får så dårlig samvittighet for at den hun ligger for seg selv hele natten :/ er det andre som ikke samsover? Hun er 3 1/2 uke..

Min er like gammel som din og vi gjør det på akkurat samme måte som deg.Ikke ha dårlig samvittighet for dette.Det har ikke jeg.Det er fordeler og ulemper med samsoving og slik vi gjør er det som fungerer best for oss.babyen min ligger oppå meg det meste av dagen/kvelden så tenker vi dekker nærkontakt behovet der[emoji173]

Jeg måtte ta av sprinklene på ene siden av sengen til min og feste den til våres seng. S jeg har han i nærheten om ikke annet.
Nå er problemet bare at han ikke får til å sove for seg selv lenger. Kan være i dyp søvn, men våkner tvert jeg legger an ned.

Du skal forøvrig ikke ha dårlig samvittighet, går nok bra at han ligger for seg selv. Han gjør da det på dagtid?
Og ifølge min mor (som har hatt 5 av oss) kan det være lurt at han er vant til akkurat det, slipper et "problem" senere med tanke på avvenning.

Det skal du absolutt ikke ha dårlig samvittighet for! Gjør det som er best for dere <3

Her ligger hun i chicco next to me. har hatt litt problemer med å få henne til å sove der og høyde forskjell. nå har vi bygget opp sengen så jeg kan amme i sengen. Så er jo igrunn samsoving. Litt tryggere å ha henne der enn i sengen. hvis de sovner selv i egen seng så blir legging mye enklere etterhvert :) så det er igrunn fornuftig :) så hvis det passer dere, så fortsett med det :)

Samsover jo fordi babyen våkner når vi prøver å flytte ham :p hadde vi fått til å ha ham i egen seng, så tro meg, da hadde han ligget der [emoji23]

Du skal bare være glad at babyen vil sove i sin egen seng :)
Babyen vår sovner på en av oss, og vi flytter henne over i hennes seng. Er det mye mage trøbbel så blir det vanskelig da vil hun ha varme og sove på en av oss.

Samme her! Vi hadde tenkt til å legge han i egen seng, men det er visst ikke vi som bestemmer lenger. Og så lenge babyen for kos og nærhet på dagtid er det null problem. Bare det at du har denne bekymringer sier meg at hun får mer enn nok! [emoji5] dessuten, sikkerhet trumfer sovekos når som helst!!

Min nærmer seg 4 uker gammel og har sovet i egen seng fra vi kom hjem. Vi har tatt av den ene siden av sprinkelsenga og skrudd den fast i vår egen ved siden av meg. Jeg får ikke til å amme liggende, og ikke får seg sove med babyen ved siden av meg heller (ligger stiv som en pinne), så samsoving hadde aldri blitt noen høydare uansett.
Innimellom må jeg la han sovne på meg før jeg flytter han over i senga si, men stort sett så ammer vi ferdig og jeg legger han på plassen sin, dyna over, og så ligger jeg ved siden av med en hånd på brystkassa hans, ved kinnet eller så holder jeg hans hånd hvis han blir urolig.

Min godtar endelig å ligge i moseskurven sin og det er så deilig. Ingenting å ha dårlig samvittighet for, det viktigste er at dere ligger på samme rom så du oppfatter babyens signaler:)

Her sover hun i egen seng, mater henne ca kl 3, legger hun ned i sengen hennes igjen og der kan hun ligge å prate litt med seg selv før hun sovner. Jeg samsov med storebror lenge, men syns det var veldig vanskelig å få han til å sove i egen seng når den tid kom. Her legger begge barna seg kl 20.30 og da sover hun til 03ish i egen seng. Så veldig fornøyd med det :-)

Tusen takk for alle svar:) har bare tenkt litt på det siden så mange snakker om hvor viktig nærkontakt er i begynnelsen og hudmothud osv.. hun får maaasse kos ellers i døgnet ja <3 <3 ammer ca kl.00, 03, 06 og 09.. så hun får jo kos om natten ved ammingen sann sett :) måtte bare høre hva som er «vanlig» og om det var flere som hadde babyen tidlig i egen seng :)

Samsover jo fordi babyen våkner når vi prøver å flytte ham :p hadde vi fått til å ha ham i egen seng, så tro meg, da hadde han ligget der [emoji23]

Samme her :p

Gjør akkurat som deg :) synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Baby får masse kos ellers, så jeg tror det dekker behovet. Snakket med helsesøster om dette og hun var utelukkende positiv. Hun nevnte også at man da slapp avhending, noe som er greit for alle parter :p

Her samsover vi fordi det er det som fungerer best for oss. Eldste sov syv timer i strekk fra han var to måneder, så han ble lagt i egen seng allerede da. Nå er jo dette siste så vi nyter nok alt litt ekstra lenge denne gangen ;)

Back
Topp