Sove i bilen....

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Igår var vi mye på farten ettersom mamma er på besøk. Lillegutt hadde både sovet og spist dårlig hele dagen, og hadde vært gaaanske surken. Han sovnet i bilen på tur hjem fra kjøpesenteret. Han hadde på seg ullbody, ullstrømpebukse, ull-strikkajakke, ull-strikkabukse, ullvotter, strikka-lue og ullsko. Da vi kom hjem mente tullemannen og mamma at vi bare kunne la han sitte i bilen å sove. [:-][:-] Jeg mente dette IKKE var greit, selv om det var - 0.5 grader ute og bilen stod i skyggen rett ved inngangsdøra. Jeg gikk likevel med på det, og la et nøstebarnteppe over han, rullet det motsatte vinduet noen cm opp og la babycallingen ved siden av ham.

Det gikk jo helt fint, og han våknet etter ca en halvtime.

Meeeen...... jeg fikk en slik "harry" følelse av det hele [8|] Sånn "gjør man jo bare ikke" [8|] Hadde JEG gått forbi bilen til feks, leieboeren min og jeg hadde sett at hennes 2,5 mnd gamle baby lå å sov alene ute i bilen, så hadde jeg reagert! [:o]

Opinions anyone?

Jeg hadde ikke gjort det selv, jeg hadde tatt med hele bilstolen inn så hu fikk sove lengre. 
Hadde evnt. kjørt meg en liten ekstra tur så hu fikk sove lengre.. [:)]

Jeg hadde reagert hvis jeg gikk forbi og så det, men så hadde jeg heller ikke visst at det var en calling der samt grunnen til det.

Så lenge det bare var 30 min til én time, så syns jeg det er greit. Lenger enn det, så syns jeg de burde ut av stolen og over i en seng.

Ser greia i at dere gjorde det, men jeg hadde aldri gjort det selv. Ville nok gjort som Sanka og tatt med stolen inn. Selvom prinsen hadde masse klær på seg, og om dere kanskje tenkte at han skulle bli for varm inne kunne dere puttet han inn på et rom som var mer kjølig. Uansett, prinsen deres har i hvertfall ikke tatt skade av det. Er nok bare det at du sitter igjen med dårlig samvittighet, og bare det viser at du er en omsorgsfull og ikke minst flink mamma!!! Vi er alle forskjellige og gjør ting på vår egen måte, det betyr ikke nødvendigvis at det er feil[:)]

Her sover alltid I når vi har vært ute med bilen, men jeg tar henne alltid med meg inn, så sover hun videre i stolen inne. Hun våkner stort sett etter 15-20 min inne, men sover hun lenger enn det, legger vi henne på sofaen eller i sengen. Dette er vår måte å gjøre det på, men alle er forskjellige og det finnes vel ikke akkurat noe fasitsvar på det. Du hadde jo lagt ut babycallen, så da hadde du jo "kontroll" på han.

Tar alltid med bilstolen inn, men dømmer ikke de som tar andre avgjørelser. Er nok ikke så mye som kan skje akkurat, bare ikke liker å la barna være i bilen uten voksne. (Nå har jeg vanskelig med å la hun ligge ute alene i vognen og jeg da, så tar alltid vognen inn i gangen.)

Knepper opp litt av klærne hun har på når jeg tar stolen inn og lar den stå i gangen. Så lenge hun ligger helt stille å sover så blir hun ikke så altfor varm selv om hun har mye klær på.

ORIGINAL: Damixa

Her sover alltid I når vi har vært ute med bilen, men jeg tar henne alltid med meg inn, så sover hun videre i stolen inne. Hun våkner stort sett etter 15-20 min inne, men sover hun lenger enn det, legger vi henne på sofaen eller i sengen. Dette er vår måte å gjøre det på, men alle er forskjellige og det finnes vel ikke akkurat noe fasitsvar på det. Du hadde jo lagt ut babycallen, så da hadde du jo "kontroll" på han.

Samme her. Jeg hadde nok følt det litt utrygt å la henne bli igjen i bilen, men det er meg da. Har lest litt for mange historier, tror jeg. [:)] Men jeg pleier å ta med vesla inn igjen og la henne sove i stolen inne. Hun våkner som regel etter 15-20 min uansett.

ORIGINAL: Sanka

Jeg hadde ikke gjort det selv, jeg hadde tatt med hele bilstolen inn så hu fikk sove lengre. 

sign!

Hadde jeg aaaaaaaldri gjort.
Etter alle greiene som har vært på nyhetene,med barn i bil,nopes,no way [:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

sign!

ORIGINAL: Sanka

Signere

Vi har kjørt en ekstra runde,så hu har fått såve lengre....eller tatt henne med inn,såver hun godt våkner hun ikkje av å bli tatt inn å satt i gangen (der pga har jo litt mye klær på for å være med inn i stua)

Vi kjører av og til en ekstra runde. Eller så tar jeg henne med inn, men setter henne på et litt kaldt rom til hun våkner. Har klikksystem på stolen, så da er det jo så enkelt [:)]

tar bilsete med meg inn jeg og flytter henne over i vogga heller. 

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Sign..
Tar med stolen inn, og setter den oppi vogna i gangen.. Der er det like kaldt som ute, men han sitter iallefall ikke i bilen.. Veit aldri hva som kan skje liksom..

MEN, mini satt å sov i bilen mens vi pakka ut i den sist vi skulle reise bort.. Men da var vi jo rundt bilen..

Takk for svar alle [:)]

Hehe, ser ut til at det ble endel diskusjon her inne om dette temaet [8D]

Vi har ikke klikksystem på bilstolen, og den er ugrei å montere syns jeg [&:] Anywho, jeg kommer ikke til å gjøre det igjen, gikk rundt med dårlig magefølelse hele tiden [8|] Jeg går heller aldri fra han i bilen når jeg er på butikk o.l. Jeg går nesten ikke på plass med handlevogna engang [8D]

Vanskelig den der[8|].
Dersom baby ENDELIG har sovnet etter mye om og men, det er hjemme på din egen gårdsplass, det er grei temperatur, man har babycall (og har øye med bilen hele tiden...) OG baby er så liten at den OVERHODET ikke klarer å løsne seg fra bilstolen eller åpne døra kunne jeg nok gjort det selv.

Vi lar jo vogna stå ute (med babycall) UTEN at man ser den hele tiden...

Men skjønner at du fikk en dårlig følelse og skjønner at mange ikke ville gjort det. Har skrevet i et annet innlegg at jeg aldri ville gått fra baby i bilen mens jeg løp på butikken e.l, men det føler jeg blir noe annet.

herre min hatt, det er vel ikke et problem!? Det blir jo det samme som å ligge ute i vogn, å du hadde jo babycall. Blir passe irritert når alle skal ha meninger om alt. Lurer virkelig på hvordan vår generasjon overlevde jeg!

ORIGINAL: Trudee

herre min hatt, det er vel ikke et problem!? Det blir jo det samme som å ligge ute i vogn, å du hadde jo babycall. Blir passe irritert når alle skal ha meninger om alt. Lurer virkelig på hvordan vår generasjon overlevde jeg!
Hu spurte nå strengt talt etter hver enkelts mening da.
Og jeg hadde ikke følt meg komfortabel med det. Så enkelt er det faktisk. Hva andre gjør derimot legger jeg meg ikke oppi. Jeg forteller hva JEG syns og JEG gjør

Back
Topp