Sove hele natten, snart 3 år..

1980

Elsker forumet
Det er vel mer vanlig enn man tror, men når jeg kan telle på fn hånd de hele nettene jeg har sovet siden vi fikk barn, så er det litt kjipt :( smokken er borte, fremdeles nattbleie. Deler rom med storesøster som sover natten gjennom og har gjort det siden litt over 2. Hun drømmer en del, prater i søvne. Blir tørst, må på do osv. Er det tidlig morgen får hun komme til oss, der sover hun et par timer til. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for at hun ikke skal våkne jeg.. Må hun bare bli eldre? :)

Jeg har det ikke sånn men tantebarnet mitt holder enda på og han blir 4 i april. Han sov riktignok veldig godt det første halvannet året, men så begynte han å styre på nettene. Han skal inn å få sjekket mandlene og sånt nå da, han snorker ganske kraftig. Så det kan være det er noe slikt som plager han uten at han helt vet det selv.

Gutten min blir 3 om 1 mnd. Han kommer inn til oss hver natt. Og kanskje vekker meg en gang etter det. Regner med at det ikke varer til de er tenåringer....

Ja er slitsomt, og jeg skulle virkelig ønske han sov natta gjennom. Men gidder ikke ta noen kamp på det. Har prøvd flere ganger, men det som gjør at vi begge får mest søvn et at han sover i senga vår.

Han har alltid vært slik...

Gutten min blir 3 om 1 mnd. Han kommer inn til oss hver natt. Og kanskje vekker meg en gang etter det. Regner med at det ikke varer til de er tenåringer....

Ja er slitsomt, og jeg skulle virkelig ønske han sov natta gjennom. Men gidder ikke ta noen kamp på det. Har prøvd flere ganger, men det som gjør at vi begge får mest søvn et at han sover i senga vår.

Er det samme her! Er så lei, men så fort hun kommer inn til oss vet jeg jo at vi sover godt. Er bare det at jeg får så liten plass og at jeg gjerne kan bli klasket til i løpet av natta.. Men ikke orket å ta den kampen enda..

Vi hadde en periode i 3-4års alderen hvor hun kom inn her eneste natt. Da la vi en ekstra madrass ved siden av vår seng. Hjalp veldig på den videre søvnen og vi pakket den bort da dette ga seg.

Mine på 4 er også slik. Men de går på do selv å har en vannkopp på soverommet. Noen ganger får de mareritt så da må vi trøste å ganske ofte kommer de snikende inn til oss.. men Jentene vet at de skal sove i egne senger så vi jobber med dette. Tenker at vi får sove uforstyrra den gangen de flytter ut av huset :p

Akkurat samme med eldste her. Når hun ble fire bedret det seg velfig og hun sover natten igjennom ca halvpsrten av nettene nå omtrent. ( 4,5 år)

Eldste ser jeg bort ifra. Han sover ikke natta enda egentlig. Det er der grunner til.

Men yngste, hun er helt vanlig. En eller annen gang i høst/vinter sluttet hun å komme inn til oss. Hun sov fint i egen seng noen mnd før hun sluttet med bleie, men etter det våknet hun for å gå på do, og kom inn hit.

Det sluttet altså for ikke så lenge siden. Hun blir fire neste måned. Det gikk sin seg selv.

Min sov sin første hele natt da hun var 3,5 år. Nå er hun 4,5 og våkner fortsatt stort sett et par ganger hver natt.

Og ja, jeg blir sur på folk uten barn som klager på at de er trøtte...

Det er ikke bare oss da:) jeg sover greit ned henne ved siden av på morgenen, sålenge jeg ikke tenker på at hun drar meg i håret:p men jeg har jo lurt på om jeg gjør oss en bjørnetjeneste med at hun får lov, at det tar enda lengre tid før hun blir værende i egen seng til 7..

Er det samme her! Er så lei, men så fort hun kommer inn til oss vet jeg jo at vi sover godt. Er bare det at jeg får så liten plass og at jeg gjerne kan bli klasket til i løpet av natta.. Men ikke orket å ta den kampen enda..

Vi har en ekstra 90cm seng inntil vår.
Så vi har en seng på "270cm". Da får alle god plass. Likevel skal guttungen sove under dyna mi tett inntil mæ...:p

Vi har en ekstra 90cm seng inntil vår.
Så vi har en seng på "270cm". Da får alle god plass. Likevel skal guttungen sove under dyna mi tett inntil mæ...:p
Ja, skal ligge heelt oppi. Min skal ikke ha dyne i løpet av natta. Hun legger seg oppå min dyne noe som gjør at jeg fryser :p

Samme her med frøkna på 2.5

Skal vi få sove så får hun sove med oss ;-)

Hun sover gjennom en og annen natt altså. Sist var natt til søndag.

Slik er det her også! Begge barna våkner om natten og skal på do, er tørst, vil ligge hos meg, osv. Eldste er snart 7 år og har ikke sovet en hel natt siden hun ble født!

Så lite med tips og komme med her :p

Min 4åring kommer inn til oss hver natt. Gjort siden mørket kom i høst. Hun er mørkredd.

1åringen styrer voldsomt om natten.

Sove får man gjøre senere i livet :p

Back
Topp