Sove for lenge?!

Fairy88

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Lillemor sov 8 t i natt :-O og siden jeg hadde lite melk med storebror blir jeg litt redd for at sånne netter kan føre til lite melk. Er det sånn eller kan jeg slappe av og være trygg på at jeg har nok når tuppa virker fornøyd og ser ut til å legge på seg?

Jeg ville ha sett om trenden fortsetter. Det kan jo hende at det var et engangstilfelle. Og hvis det fortsetter og du er bekymret for melk, ta en tur til hs og vei hun ;)

Pluss, du kan alltids pumpe deg på natten

Jeg ville ha sett om trenden fortsetter. Det kan jo hende at det var et engangstilfelle. Og hvis det fortsetter og du er bekymret for melk, ta en tur til hs og vei hun ;)

Pluss, du kan alltids pumpe deg på natten

Hun sover vanligvis 6 timer +/- om natta, så det er ikke så veldig mye lengre enn vanlig :p å pumpe er jo også et alternativ, men er jo så godt å sove :p får se hva de sier til 3 mnd kontroll, men hun er ikke tynn og er meget blid og fornøyd så tviler på det er lite i den forstand, men er jo alltids nervøs for at det skal dabbe av :s

Jeg ville bare sett det an. Vår sover også hele natta og det sprenger veldig på morran, men da spiser han godt til frokost og neste måltid også. Har ikke mistet noe melk jeg.

Slapp av og se det an bare - jeg har stressa noe sykt med akkurat sånne ting, endelig begynt å ta det litt med ro, redd for å miste melka hele tida - men så går det jo egentlig veldig bra! De er veldig flinke til å regulere produksjonen!

Eg ville slappa veldig av. Det er jo naturlig at dei begynner å sove lengre. Så lenge ho virkar fornøgd og legg på seg er alt i orden.

Min lille sover 8-9 timer i strekk på natta. Men så spiser hun til gjengjeld hyppig på morgenen så regner med det jevner seg ut :-) Men hun er skikkelig blubbete også så virker som hun får nok.

Har dessverre aldri erfart noe slikt med noen av mine sålenge de har vært ammet så aner ikke. :P

Men om sprengen blir ille kan du jo pumpe deg. Hvis ikke sov mens babyen sover. Og start heller nattpumping om melkemengden skulle minke.

Når det er sagt så er det ingen sammenheng mellom at du hadde lite melk til gutten og fare for lite melk til jenta. Vi produserer ulik "jentmelk" og "guttemelk", så denne gangen har du en helt annen sammensetning enn sist. ;)

Nyt det! Legger hun greit på seg er det helt naturlig at de sover mer og mer på natta! Skal jo etter hvert sove 12 timer på natta;)
Min er 9,5 uke og sover utrolig nok 12 timer sammenhengende uten pupp. Jeg lider de siste timene og har måttet pumpe en hel del, men gutten min har det helt topp. Spiser veldig godt når han våkner, og gjennom hele dagen, så tar det igjen da;)
Min eldste sov også natta gjennom, dog 8-10 timer, uten at det ble noe problem verken med vekt eller melkemengde! :)

Back
Topp