Sove dupper lengde

Majah.

Forelsket i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberbarna 2021
Lar dere barne såve så lange dupper dem ønsker på dagtid? Eller vekker dere etter feks 1-2 timer?
 
Jenta mi har alltid sovet korte dupper, så om hun plutselig en dag sover 2,5 time vekker jeg henne ikke, men tenker at hun får den søvnen hun trenger. . Hun varierer mer i hvordan hun sover på kveld og natt, særlig denne siste perioden.
 
Vekker aldri. Med mindre han sovner sånn en time før leggetid da.. i sommerferien har vi ikke brydd oss så mye om det siden vi har vært på farten mye og det å prøve å holde på rutiner vi egentlig ikke har, bare blir dumt. Men nå. Nå vil jeg ha kvelden min. Så da må han ha ca tre timers våkentid før det er natta. Ellers om dagen kan han sove som han vil :)
 
Vi har måtte begynne å vekke for å klare å klemme inn to dupper på dagen, uten at leggetid blir for sent. Sovnet i dag akkurat nå 20.15. Ser at han ikke klarer bare en dupp på dagen enda. Og han kan ofte sove 2 timer på første lur hvis han får sove uforstyrret. Og så vil han være våken 2-4 timer og da blir ettermiddagsluren sen... :bored: Så vi må vekke ja. Regner med det er en overgangsfase til han er klar for en lur midt på dagen.
 
Her sover frøkna 2 dupper :) 1 i 12 tiden og 1 i 15-16 tiden.. :hilarious: men hun sover knapt 1 time tilsammen da..
 
Back
Topp