Sove alene

JemimasBaby

Augustbaby 2013
I sag flytter vi senga til jentungen inn på eget rom. Har venta på at jeg skulle bli mer "klar for det", men det blir jeg nok aldri ;) Syns det var litt trist med tom plass ved siden av senga mi. Men syns samtidig det var på tide nå! Og gullet våkner hele tiden når vi f.eks må på do, hoster, snorker osv... Så tror egentlig det går fint. Er bare litt vemodig :p
Har alle andre bebisene fått eget rom allerede? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi bestemte oss for å legge henne på eget rom i påsken. Hun våknet så lett slindu beskriver. Men etter3-4 daget på eget rom ble hun skikkelig forkjølet og var skinkelig tett i brystet. Da lå hun i sengen med meg i over en uke og til slutt flyttet vi sengen ennes inn igjen på rommet vårt. Nå reiser vi 2 uker på ferie til helen så bår vi er kommet vel hjem derfra satser vi på at hun flytter inn på sitt eget rom;)

Her sover han fortsatt på rommet vårt. Men har sagt noen mnd nå at det er på tide at han flytter på eget rom. Men skulle pusse d opp, å det har vi endelig startet på nå. Føler å han våkner lett av åss. Men ja det blir nok litt rart da man har hatt han så nært i nærmere ett år..

Selv om det bare blir rett over gangen;-)

Her flyttet han på eget rom knappe tre måneder gammel.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er litt flaut å innrømme det, men vi endte altså opp med å flytte ho tilbake inn på rommet vårt igjen. Det hadde mest av alt med været å gjøre egentlig: varmt på kvelden, kaldt på natta, gjennomtrekk med rullgardin som slamra mot vinduet, eller lukkede dører + skru på babycall, som tok inn alle bilene som kjørte forbi, blafringen av gardinene, og små dunk fra rullgardina (som likegodt kunne vært lyden av jenta som dunket hodet inn i sengekanten eller lignende...) og i tillegg fant jeg ho liggende flatt på magen med ansiktet rett ned.. Da bestemte mor seg for at dette ville nok ikke forbedre nattesøvnen for noen av oss! Så da får vi vente litt til :p

Hei! Jeg er ny her, kan jeg få være med i gjengen deres? har ikke surret meg til å bli med i forumet før nå og gutten er snart 9 mnd er det bare å hive seg med eller skal man presentere seg på noe vis? Beklager at jeg bare er helt off topic på denne tråden

Ahh.. jaa sånn e d. Redd før d fort skjer her å. Her snur han sæ ofte.. så e mange gang oppe å snur han før vi legg åss. Men seff da vi søv så vet æ jo ikke ka han gjør.

Vil si velkommen i gruppa, alltids plass til fler. Bare kjekt d. Kan jo presentere deg om du vil det:-)
Ikke noe du må, men om du selv føler for å gjøre det:-) Det tenker iallefall æ:-)

Takk! jeg fikk en gutt siste dagen i august (hurra for barnehage). Jeg har søkt mange gode råd i div forum og innså nå etter 9 mnd at det kunne vært gøy å delta mer med dere som har like gamle babyer Nå skulle jeg kanskje ikke presentere meg i denne tråden, unnskyld til deg som startet den, skal gjøre det godt igjen ved å holde meg litt til temaet fra nå. Kanskje jeg glimter til med noe genialte råd etterhvert til og med

Hei! Jeg er ny her, kan jeg få være med i gjengen deres? har ikke surret meg til å bli med i forumet før nå og gutten er snart 9 mnd er det bare å hive seg med eller skal man presentere seg på noe vis? Beklager at jeg bare er helt off topic på denne tråden

Hei!
Du kan jo alltids presentere deg i en egen tråd om du vil? Men det er ikke noe man MÅ gjøre :) Bare hiv deg på ;)
Var litt seinere ute enn de andre selv og blei med i forumet først etter at gullet var født.

Velkommen!

Takk! jeg fikk en gutt siste dagen i august (hurra for barnehage). Jeg har søkt mange gode råd i div forum og innså nå etter 9 mnd at det kunne vært gøy å delta mer med dere som har like gamle babyer Nå skulle jeg kanskje ikke presentere meg i denne tråden, unnskyld til deg som startet den, skal gjøre det godt igjen ved å holde meg litt til temaet fra nå. Kanskje jeg glimter til med noe genialte råd etterhvert til og med

Haha, det går helt fint ;)

Flyttet lillegutt på eget rom da han var 6 måneder. Han våknet bare av oss hele tiden. Vi bruker babycall med kamera og han ligger i sovepose. Har bare klart å snu seg to ganger med den, og det er på morgenen når han våkner. I tre måneder har han sovet 12 timer på eget rom, og våknet mindre enn ti ganger. Herlig.

Hørtes hærlig ut :)
Ho sov faktisk heile natta i natt :)
Ellers tester vi ut andre måter å få lufta godt nok + ommøblere litt + sy tykkere gardiner osv, så blir det kanskje nytt forsøk snart.

Her har han sovet på eget rom i ca en mnd, og så kuttet vi nattmating ca samtidig, og først,da sover han litt mer på natta :) sover fra ca sju til 0230/0330 nå, så får han smokk og,får ligge,ved siden av oss og sover videre til morgenen ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Sliter fortsatt med mye støy fra gardin og rullgardin, ellers tror jeg det ville gått greit. Har ingen anelse hvordan vi skal unngå dette, det blir jo kokvarmt om vi ikke lufter!

Kan dere ikke stille sensitiviteten ned på babycallen?:-) self sånn at dere hører om ungen skriker, men at du ikke får alle andre forstyrrende lyder inn.

Prøvde det, men hjalp ikke. Kunne ikke høre forskjell på om det var rullgardina som smallt pga vinden, eller om det faktisk var ho som dunka seg :S
Det høres jo helt tåpelig ut, men dette var liksom ikke et problem jeg hadde tenkt over kunne oppstå :p

Åhh synd det da. Nei skjønner det er et problem da. Merker jeg har lært meg å kjenne lydene på babycallen da han ligger i vogna ute. Andre på besøk skvetter til men jeg bare, det er andre unger,biler,vind osv.. hehe. Men nå har ikke jeg flyttet han på eget rom så vet ikke hvordan det hadde blidd da.

Men har kjøpt lystette gardiner her å det funker supert, slipper å ha rullegardin som blafrer, gardinene er tykke så er ikke så mye bevegelse i dem heller. Her har vi alltid oppe vinduet forutn om det er storm.

Back
Topp