Jeg er langtidsplanlegger
så idag skal tvillingene for første gang overnatte hos besteforeldrene, som en liten øving før fødsel
Igår sa svigermor til kona mi at de nå tenker å prøve dette en gang i måneden frem til fødsel, så barna er godt forberedt. Hallelujah må jeg bare si! Vi går fra å ha hatt 1 barnefri natt på 3.5 år til å kanskje få en i måneden fremover, er jo helt gull faktisk! Selv om jeg er mest imponert at hun tilbyr før de faktisk har prøvd første natten 
Men dere som har født før, hva gjorde dere med søsken rundt fødsel og hvor lenge har dere barnefri da, hva er vanlig liksom? Kun natten fødsel står på eller hele sykehusoppholdet eller også første natten med ny baby i hus?
så idag skal tvillingene for første gang overnatte hos besteforeldrene, som en liten øving før fødsel 
Men dere som har født før, hva gjorde dere med søsken rundt fødsel og hvor lenge har dere barnefri da, hva er vanlig liksom? Kun natten fødsel står på eller hele sykehusoppholdet eller også første natten med ny baby i hus?
Nærmaste familie er svigerfar, men han er for gammel til å passe jenta (75 år). Tenker at pappan blir med på fødsel, men reiser heim etterpå, så trur ikkje vi trenger barnepass så lenge
Pappan fikk ikke sove over med oss på sykehuset sist, så tipper det blir likt nå og, så da er det ikke lenge hun trenger pass