Sov!!!!!!

muffinsdronningen

Glad i forumet
har ammet siden kl 7/8 og forsatt sover han ikke. sovner ved puppen, men våkner og skal ha mer hver gang han blir lagt ned.

*frustrert*

Sover ikke her heller...:( Bare gråter og gråter, skikkelig intens og fortvilet gråt:( jeg får så vondt av å høre det, men får ikke gjort stort... Og så sår som man blir av all ammingen... men hun har det nok verre en meg, men allikevel... Frustrerende:(

Mulig de har såkalt økedøgn, hvis ikke tror jeg kanskje jeg hadde prøvd med sutt, det kan rett og slett være pga stort sugebehov og puppen skal ikke brukes som sutt, da blir man i hvertfall sår og ikke minst veldig sliten.

hvordan vet man forskjell på suttebehov og økedøgn/matbehov?

muffinsdronningen skrev:

Prøv å gi sutten, du vil nok se om den lille prøver å spise den opp eller om h*n  bare kosesutter på den :)

muffinsdronningen skrev:

Lytt når du ammer, når babyen spiser og faktsik svelger melk så vil du høre det.
Når den bare sutter for kosens skyld så kommer det ingen lyd, jeg minnes at selve sugingen også var annderledes, tre små korte sug og litt stille før det kom tre små korte sug igjen, ett eller annet sånn (sånn som du ser sutten beveger seg i munnen deres feks). Mens når de drikker suger de kraftigere/ glupskere.

noen tips til hvordan ahn skal forsette å sove etter jeg har lagt han ned etter pupp? (sovner ved puppen).

Ha han "stramt" surret inn i et helseteppe, så føler han seg fortsatt trygg og varm når han blir lagt tilbake, det hjelper noe her..
Her legger jeg ofte snuppa på siden da plager ikke magen henne så mye, skifter om på hvilken side jeg legger henne på så ikke det skal bli noen skjevheter.

Gjør det "trangt" rundt han, når jeg har lagt mine har jeg tullet sammen et helseteppe som jeg har lagt i en bue rundt hodet deres, da virker sengen litt mindre.
Noen babyer sover bedre i vognbagen også den første tiden.

bianca hang også i puppen og siden hun hadde lagt så godt på seg fikk vi klar signal fra hs om å bare gi hun tutten ;) først da fikk vi natte søvnen tilbake igjen og litt amme fri på dagtid også :)

LadyOnHeels skrev:
bianca hang også i puppen og siden hun hadde lagt så godt på seg fikk vi klar signal fra hs om å bare gi hun tutten ;) først da fikk vi natte søvnen tilbake igjen og litt amme fri på dagtid også :)

. Her også legger vår godt på seg for ho vil hele tida spise. Men hva hvis de ikke vil ha sutt? Det vil nemlig ikke ho her:( savner en skikkelig god natt søvn.

Ida82 skrev:

LadyOnHeels skrev:

. Her også legger vår godt på seg for ho vil hele tida spise. Men hva hvis de ikke vil ha sutt? Det vil nemlig ikke ho her:( savner en skikkelig god natt søvn.

bianca sliter også med tutten av og til, men da hjelper det å sprute litt mm på den og kile hun på kinnet så sugeteknikken settes i gang ;) 

ja nå har jeg kokt sutten og den er klar til bruk, men forsatt en unge lenket til puppen :P  han har suttet i noen iherdige minutter men så blir den spyttet ut og vræl...

det tok laaang tid med nathaniel også før han ble helt vant til tutten og ikke mast den hele tiden. bianca har blitt litt flinkere å ta den nå, men må ofte lure den inn. 

men hadde ikke noen av de tatt tutt så hadde jeg ikke hatt brystvorter igjen : / 

håper du får han til å ta den tilslutt :) 

Her har vi hatt det veldig likt, men så fant vi løsningen. Tutta roer seg nemlig med en gang alene når vi har støvsuger igang eller vannet renner. På ipaden er det en app som heter nature sound, masse forskjellige beroligende lyder som bølgeskvulp og regn. Setter vi på denne og legger den i nærheten slokner hun momentant :-) Sammen med tutten da...

Back
Topp