Sov barna gjennom fyrverkeriet?

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Eg såg en tråd om planene for nyttårsaften så no lurer eg på hvordan de gikk? Blei de gjennomført? Sov ungene gjennom fyrverkeriet? 
Vi hadde en kjempe koselig kveld med søsteren min og samboeren hennes.Pinnekjøtt til middag og sjokolademousse til dessert. Sander la seg fint rett før kl 20, men våknet igjen i 21.30 tiden, tror det var fordi han hostet, men så hørte han rakettene og blei litt redd når noen kom for nærmt og då var det gjort. Han fikk sitte med oss til det verste var over ca halv ett og då la vi han igjen. 
En stille og rolig kveld, men veldig fin =) Det var ganske magisk å få stå ute med han og sambo og gå inn i det nye året og se på rakettene, første gangen for oss sammen som en familie :) Sander var veldig fasinert av rakettene, men synes det var litt skummelt når de kom veldig nærmt. 
 
snuppa fikk seg en blund rett etter middag...så hun holdt koken hele kvelden! :P syns det var kjempe artig å se på rakettene...eller "patettan" som ho kalla d ;) var litt skummelt da vi sendte opp raketter på parkeringsplassen...så det beste var å bare stå på verandaen sammen med mormor, morfar og tante å nyte synet på avstand! :) stjerneskudd var og veldig artig! :)
 

Milan våknet kl 23, og da var folk godt igang med rakettene allerede. Han ELSKET rakettene, var veldig fascinerende å se på :D Han og pappaen stod og kikket i kjøkkenvinduet, og han gliste og lyste opp hver gang han fikk øye på raketter. Da pekte han ivrig og maste ivei "Se der".

Rundt midnatt gikk vi ut på terrassen, der var det bedre utsikt. Tok masse bilder av han, så kommer kanskje en liten skrytetråd etterhvert :)

 
Oliver var våken helt til 23.20- da var det bare å legge han, han sov da helt til 10.30 idag .
Så ut for å se noe fyrverkeri gikk ikke da. Fikk såvidt sett litt gjennom presseningen (de holder fortsatt på med rehabilteringen av boretslaget)
 
Naboen kjørte opp noen raketter litt tidlig på kvelden, så hun fikk heldigvis med seg noen. Tror hun syns dem var fine :)
Hun holdt seg våken frem til klokka var kvart på elleve, men da var det slutt. Så hun sov seg godt igjennom rakettene og bråket ja. :)
 
Crazybaby ba om å få lalle selv, så han sovnet kl 21:00 og sov til kl 10:00 i dag. Ikke en eneste lyd gjennom fyrverkeriet. Murmeldyr deluxe. Vi andre stod ute på terassen med champis i glasset når klokken slo midnatt. :)
 
Pjokken her og ba om å få sove så han var vel og i seng rett før 21, ingen reaksjon på at det ble fyrt opp raketter rett utenfor dørene, hadde babysitteten ne ut å sto på terrassen men mannfolka var på parkeringa å fyrte opp, var urolig mye rett rundt huset så forundra meg a han ikkje ensa de i det hele, men tidli på kvelden fyrte vi opp noen små batterier og små ting som han likte bortsett fra når mamma ble litt bekymra pga et batteri som skjøt ut til sidene:( vi sto tryggt men vi skvatt alle sammen, skal jo ikkje være slik, men ellers var han fasinert av lys fra dem men lyden kunne han ha vert for uten tror jeg, kjøper nok hørselværn til neste år for da skal han få se alt tenker vi :)
 
Vel... Gullet sov 1 time på dagen og sovnet ikke før 00.45, he he!!! Vi var ute ved midnatt, men han frøys sånn stakkars at vi gikk inn igjen. Men han likte rakettene da :) 
Og snuppa la seg kl 0100

En helt perfekt nyttårsovernatting hos beybin og familien :) :) :) 
 
Siden vi var på hytta tok vi oss den friheten til å sende opp litt raketter i 7-8 tida så ungene skulle få det med seg! Emilie syntes det var kjempe kjekt, og ville bare se mer på fargene! Hun var med på middagen men streika med kvilen på dagen så hun klarte ikke være oppe så mye lenger enn halv 9. Så sov hun godt men våkna rundt hall 1. Tok henne ivrig med inn i stua men da var det ikke mye raketter og se! Så da la hun seg igjen og sovnet med en gang!  Ble en koselig kveld og stjerneskudd har vi hatt en del av! 
 
ojj, så mange av dokke som klarte å holde barna oppe :)
det hadde ikkje vi hatt sjangs til!
blei ei rolig nyttårsfeiring på oss heime hos svigers.
spiste svineribbe og gikk ut klokka 18.00 for å skyte opp litt raketter så Maria også fikk se. men ho syntes ikkje det var stas i det |heile tatt. ville bare inn igjen :)
klokka 19.00 var ho sprengklar for å legge seg (som alltid), så da fikk ho selfølgelig det. våkna ikkje av rakettene heller :)
vi blei sittende å spise konfekt å se på årskavalkader på tv som de 50 åringene vi blei over natta da vi fikk barn :)
 
jeg la snuppa til vanlig tid og hun sov frem til kl 8 dagen derpå, hun klarer seg fint et par år til uten å overvære nyttårsaften tenker jeg. raketter hadde vi sett omtrent hele romjulen føler jeg hehe.

MEN mor fikk en rakett midt i leggen, er vondt enda :(
 
Her var snuppa oppe til halv 11 før ho blei lagt, men det er sånn rakett show i sentrum klokka 8 hver nyttårsaften. Så ho sto i stuvinduet og så showet pluss at ho fikk sett en del raketter dagene før og etter, siden det er en del som skyter opp i tide og utide. Virka som ho syns d va litt moro for ho ville se mere.
Men da klokka var halv 11 ville ho sove og da sov ho gjenna hele oppskytinga ved midnatt, og sov vel til rundt 11 om morgenen.
 
Her bei han lagt kl 19.30 og søv helt t kl 10 dagen etter. De har sånn rakettshow like ved her vi bor så kl 18 small det skikkelig. Han likte ikke å være ute å se på raketter men syns det va stas å stå inne og se på.
 
Back
Topp