Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.Jeg studerer for tiden sosiologi, men er usikker på å fortsette da jeg nesten bare hører negativ feedback når det gjelder å få jobb med "kun en bachelor". Så dere med bachelor i sosiologi, hva jobber dere med?
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.
Desverre vet jeg ikke mye om yrket, men jeg vil tro de som skriver sånt bare er bedrevitere
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.
Desverre vet jeg ikke mye om yrket, men jeg vil tro de som skriver sånt bare er bedrevitere
Njaaaaaaa, selv om jeg er enig i det du sier - så tror jeg ikke det er hele historien. Problemet er at "alle" tar mastergrad - ja til og med doktorgrad - nå om dagen. Så hvis du kommer på arbeidsmarkedet med en bachelor nå om dagen, så er det nesten som å stå uten utdanning (satt VELDIG på spissen). Du havner liksom bak de tusenvis av menneskene som har tatt en mastergrad (eller to), hvis du "kun har en bachelor".
Jeg kjenner ikke til sosiolog-jobbmarkedet så godt siden jeg er naturviter, men jeg har inntrykk av at en sosiolog ofte er trengt i kommuner. Særlig i jobber som omhandler asylsøkere, flyktninger eller andre slike "kontakt med menneskejobber" (kanskje også i NAV?).
Vel, det finnes også arbeidsplasser med instillingen om at de gjerne ikke vil ansette dem som er "overutdannet" fordi de ikke vil betale dem så sykt høy lønn.Njaaaaaaa, selv om jeg er enig i det du sier - så tror jeg ikke det er hele historien. Problemet er at "alle" tar mastergrad - ja til og med doktorgrad - nå om dagen. Så hvis du kommer på arbeidsmarkedet med en bachelor nå om dagen, så er det nesten som å stå uten utdanning (satt VELDIG på spissen). Du havner liksom bak de tusenvis av menneskene som har tatt en mastergrad (eller to), hvis du "kun har en bachelor".
Jeg kjenner ikke til sosiolog-jobbmarkedet så godt siden jeg er naturviter, men jeg har inntrykk av at en sosiolog ofte er trengt i kommuner. Særlig i jobber som omhandler asylsøkere, flyktninger eller andre slike "kontakt med menneskejobber" (kanskje også i NAV?).
Altså, det kan jo være du må bygge på, men det ser du jo når du begynner å søke jobber etter utdanning..Det vises ikke noen form for statestikk på de som har bachelor i sosiolog, kun master og doktorgrad. Fler og fler tar høyere utdanning, noe som nærmest er påkrevd mange steder i arbeidsmarkedet..
Men det som er dumt her nå er at jeg lurte på hva andre med kun bachelor i sosiologi jobber med, ikke med vidreutdanning.Altså, det kan jo være du må bygge på, men det ser du jo når du begynner å søke jobber etter utdanning..
Du forveksler ikke sosionom med sosiolog nå?
Vel, det finnes også arbeidsplasser med instillingen om at de gjerne ikke vil ansette dem som er "overutdannet" fordi de ikke vil betale dem så sykt høy lønn.
Har en tante med tre mastergrader og to bachelorgrader, og hun fikk nesten ikke jobb til slutt
Problemet med de nokså generelle bachelorene (altså ikke profesjonsbachelorer) er at du må overbevise potensielle arbeidsgivere om hva du kan bidra med hos de. Hvor og hvordan tenker du at din kompetanse kan være nyttig?Jeg studerer for tiden sosiologi, men er usikker på å fortsette da jeg nesten bare hører negativ feedback når det gjelder å få jobb med "kun en bachelor". Så dere med bachelor i sosiologi, hva jobber dere med?