Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.Jeg studerer for tiden sosiologi, men er usikker på å fortsette da jeg nesten bare hører negativ feedback når det gjelder å få jobb med "kun en bachelor". Så dere med bachelor i sosiologi, hva jobber dere med?
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.
Desverre vet jeg ikke mye om yrket, men jeg vil tro de som skriver sånt bare er bedrevitere
"Kun en bachelor" er noe jeg ser på som en skikkelig nedverdigende måte å konstatere at man selv er bedre, ikke bry deg om det.
Desverre vet jeg ikke mye om yrket, men jeg vil tro de som skriver sånt bare er bedrevitere
Njaaaaaaa, selv om jeg er enig i det du sier - så tror jeg ikke det er hele historien. Problemet er at "alle" tar mastergrad - ja til og med doktorgrad - nå om dagen. Så hvis du kommer på arbeidsmarkedet med en bachelor nå om dagen, så er det nesten som å stå uten utdanning (satt VELDIG på spissen). Du havner liksom bak de tusenvis av menneskene som har tatt en mastergrad (eller to), hvis du "kun har en bachelor".
Jeg kjenner ikke til sosiolog-jobbmarkedet så godt siden jeg er naturviter, men jeg har inntrykk av at en sosiolog ofte er trengt i kommuner. Særlig i jobber som omhandler asylsøkere, flyktninger eller andre slike "kontakt med menneskejobber" (kanskje også i NAV?).